آفتاب

اخوان المسلمین لیبی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شد

اخوان المسلمین لیبی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شد

تهران - ایرنا - حزب عدالت و سازندگی وابسته به جنبش اخوان المسلمین لیبی، خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست در پی تصمیم جنجالی و بحث برانگیز کنگره ملی لیبی (پارلمان) مبنی بر تمدید دوره خود، اتخاذ شده است.

دوره فعالیت کنگره ملی لیبی قراربود هفتم فوریه پایان یابد ولی کنگره دوره خود را به رغم مخالف بخش عمده ای از مردم این کشور تا دسامبر سال 2014 تمدید کرد.

مردم لیبی از منتقد کنگره به خاطر ناتوانی در اعمال حاکمیت قانون و جلوگیری از هرج و مرج در کشور هستند.

حزب عدالت و سازندگی دومین جریان قدرتمند در کنگره ملی لیبی است و از راه ائتلاف با افراد مستقل و دیگر فراکسیون های اسلامی، نفوذ خود را تقویت می کند.

رقبای حزب عدالت و سازندگی در ائتلاف نیروهای ملی گرا و لیبرال نیز مخالفت خود را با تمدید دوره کنگره ملی اعلام کرده اند ولی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام نشده اند.

کنگره ملی لیبی بالاترین نهاد سیاسی و قانونگذاری کشور به شمار می رود و حدود 200 عضو دارد که در ژوئیه2012 در اولین انتخابات آزاد این کشور بعد از گذشت 40 سال از حکمرانی معمر قذافی دیکتاتور مخلوع این کشور انتخاب شدند.

با این حال کنگره ملی در پیشبرد روند قانونی به دلیل کشمش های سیاسی و نبود امنیت، شکست خورد و تصمیم هفته گذشته آن برای تمدید دوره خود، به تظاهرات اعتراض آمیز و استعفای نمایندگان مستقل انجامید.

مترجمام**1480**1144
کد N122675

وبگردی