آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه خواستار آشتی حزب حاکم و جماعت گولن شد

معاون نخست وزیر ترکیه خواستار آشتی حزب حاکم و جماعت گولن شد

آنکارا- ایرنا - پایگاه خبری اینترنتی ˈ اودا. تی.ویˈ ترکیه در خبری ادعا کرد که ˈبلند آرینچˈ معاون نخست وزیر ترکیه خواستار پایان گرفتن درگیری بین حزب حاکم ˈ عدالت و توسعهˈ و جماعتˈ گولنˈ در دیدار با برخی از اعضای این جماعت در یک کشور اروپایی شده است .

به گزارش روز جمعه ایرنا، این پایگاه خبری می نویسد: آرینج در این دیدار که ماه گذشته صورت گرفت، عنوان کرد که درگیری بین حزب حاکم ترکیه و جماعت گولن به ضرر دو طرف است.

پایگاه خبری ˈ اودا.تی.ویˈ ترکیه بدون ذکر نام منابع خبری خود با اشاره به این که نمایندگان جماعت گولن در این دیدار خواهان عادی سازی روابط این جماعت و حزب حاکم ترکیه و بازگشت نیروهای از کار برکنار شده پلیس و دادستانی شده اند، افزود: معاون نخست وزیر ترکیه با این درخواست مخالفت کرده است.

به نوشته این پایگاه خبری، معاون نخست وزیر ترکیه در این دیدار، خواستار بهبود وجهه حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در آمریکا توسط جماعت گولن شد و افزود: در صورتی که حاکمیت حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ از بین برود مشخص نیست چه حزب و یا افرادی در ترکیه بر سر کار آیند.

در پی عملیات ارتشا و فساد مالی توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه ، شماری از منتسبان به دولت ترکیه، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

دولت آنکارا در پی این عملیات هزاران نفر از نیروهای پلیس و قوه قضاییه را به علت ارتباط با جماعت گولن از کار برکنار کرد.

ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه و برخی از مقامات دولتی مسبب بروز این عملیات را جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ عنوان کرده اند.

فتح الله گولن هم اکنون در پنسیلوانیا آمریکا اقامت دارد.

خاورم ** 2012 * 230**1144
کد N122631

وبگردی