آفتاب

همکاری های استانی بین ایران و روسیه گسترش می یابد

همکاری های استانی بین ایران و روسیه گسترش می یابد

مسکو- ایرنا - سفارت کشورمان در روسیه روز جمعه در گزارشی از برنامه گسترش همکاری های بین استانی میان ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، در مطلب ارسالی سفارت کشورمان در مسکو به دفتر ایرنا آمده است: در راستای گسترش همکاری های منطقه ای مصرح در سند دهمین نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قصد دارد همچون سال های گذشته، توجه ویژه ای به تعمیق همکاری های دو جانبه استانی کند.

گزارش حاکی است: بدین منظور ضمن پیگیری تفاهمات صورت گرفته قبلی بین مقام های محلی ایران و روسیه، تماس های جدیدی نیز میان دو طرف برقرار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در نظر است بین استان همدان و استان سوردلوفسک (شهر یکاترینبورگ) ارتباط اقتصادی برقرار شده و سطح روابط اقتصادی و تجاری فی مابین افزایش یابد.

در گزارش سفارت کشورمان در روسیه آمده است: این پیشنهاد با موافقت و استقبال مقام های دو استان مواجه و مقرر شده است هیات های تجاری و رسمی از شهرهای همدان و یکاترینبورگ بازدید متقابل داشته باشند.

بنا بر گزارش یاد شده، با توجه به وضعیت دو استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط، صنایع پایه و همچنین توسعه بخش کشاورزی در استان همدان، توانمندی های طرفین از هم پوشانی نیازها برخوردار بوده و صنعتگران همدانی خواهند توانست از دانش فنی و مهندسی و همچنین تجهیزات و ماشین آلات روسی بهره مند شوند.

در گزارش اضافه شده است: در مقابل، محصولات استان همدان در بخش های کشاورزی، مصالح ساختمانی، کالاهای مصرفی و مواد غذائی خواهند توانست با تکیه بر شهر یکاترینبورگ به بخش اورال روسیه راه یابند.

ˈصنعتگران و تجار روس در استان سوردلوفسک، همواره از ارتباط با همتایان ایرانی خود استقبال نموده و آمادگی برقراری ارتباط مستمر، دائمی و برپایه اعتماد را دارند.ˈ

در گزارش سفارت کشورمان در روسیه یادآوری شده است: استان سوردلوفسک در بخش صنایع، معادن و فناوری اطلاعات، جایگاه دوم را در روسیه در اختیار داشته و در مکان مناسبی از منظر حوزه های اقتصادی، گردشگری و جمعیتی قرار دارد.

بر پایه گزارش، در حال حاضر بیش از دو سوم تجهیزات کارخانجات ذوب آهن روسیه و دیگر کشورهای مشترک المنافع در این استان تولید می شوند. تولید ماشین آلات سنگین و متالوژی، صنایع سبک، تولید فلزات رنگین و سیاه، ذوب آهن و ریخته گری، صنایع چوب و فرآوری، صنایع کشاورزی و دامپروری و همچنین توریسم از مشخصه های این استان است.

بنا بر گزارش، شهر یکاترینبورگ با توجه به موقعیت جغرافیائی و جمعیتی از اهمیت بسزائی در بخش اورال روسیه برخوردار است. این شهر دارای دانشگاه های مناسب و مورد تائید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران بوده و انستیتوهای تحقیقاتی و عملی بسیاری در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت می باشند.

اروپام/518**1144
کد N122521

وبگردی