آفتاب
نائب رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سنگال :

ایران در جهان اسلام نقش اساسی و پیشگامی دارد

ایران در جهان اسلام نقش اساسی و پیشگامی دارد

تهران - ایرنا - ˈمحمد القرشیˈ نائب رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سنگال گفت: ایران در جهان اسلام نقش اساسی و پیشگامی دارد.

القرشی امروز جمعه در حاشیه سی و یکمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ جهان اسلام یاد کرد.

وی اظهار داشت: ایران می تواند با افزایش تماس ها و همکاری های خود با دیگر کشورها امکانات و توانایی های خود را در اختیار آنها قرار دهد و نقش پیشگامی در جهان اسلام داشته باشد .

القرشی پایین بودن سطح آموزش در بسیاری از کشورهای اسلامی و عدم ارائه کمک های لازم از سوی کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر را از مهم ترین چالش های فراروی امت مسلمان یاد کرد .

وی گفت: سهل انگاری کشورهای ثروتمند مسلمان در اعطای کمک های لازم به کشورهای فقیر اسلامی باعث شده تا دشمنان امت مسلمان با کمک کردن به کشورهای تهیدست مسلمان به سوء استفاده از آنها بپردازند.

وی افزایش دیدارها و گفت وگوهای دوجانبه و چند جانبه میان کشورهای اسلامی و تبادل اطلاعات میان آنها توسط اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی را به عنوان یکی از راهکارهای لازم برای برطرف کردن چالش های فراروی جهان اسلام ذکر کرد.

وی از کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس خواست تا با جدیت و با کنار گذاشتن تعارف مسائل و مشکلات جهان اسلام را به طور ریشه ای و بنیادین مورد بحث و بررسی قرار دهند.

القرشی تاکید کرد: بدون شک یافتن علل و عوامل مشکلات یافتن راه حل را ساده و آسان خواهد کرد .

خاورم ** 1487 **1144
کد N122519

وبگردی