آفتاب
خطیب جمعه قم:

تکفیری‌ها دست نشانده دشمنان اسلام هستند

تکفیری‌ها دست نشانده دشمنان اسلام هستند

خطیب جمعه قم گفت: ملت بصیر و آگاه ایران با حضور در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن پاسخ کوبنده‌ای به استکبار جهانی دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قمف حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم افزود: از مواضع رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد حضور مردم در راهپیمایی و نیز موضع ایشان در مورد مردم تونس قدردانی می‌کنم.

سعیدی گفت: ملت ایران همواره پایبندی خود را به نظام اسلامی و رهبری اثبات کردند و مسئولان و مدیران نظام باید قدردان این ملت همیشه در صحنه باشند و برای رفع مشکلات مردم مطابق با شان آنان تلاش کنند.

وی در ادامه، پیرامون سخنرانی رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان افزود: مقام معظم رهبری در سخنان ارزشمند خود خطاب به دانشجویان تاکید کردند که باید با شناخت کامل نظام سلطه و هوشیاری در برابر نقشه‌های آنان به مقابله بپردازند بویژه در عرصه جنگ نرم باید با بصیرت وارد میدان شد.

وی با تشریح شباهت‌هایی میان دشمنان انقلاب و دشمنان پیامبر(ص) در عصر ایشان عنوان کرد: پیامبر در حکومت اسلامی خود با دشمنان فراوانی مواجه بود که عده‌ای از آنها را مشرکان قریش و مشرکان اطراف مدینه تشکیل می‌داد و پیامبر به طور رسمی در جنگ بدر علیه آنها ایستاد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: همچنین دسته دیگری از دشمنان پیامبر یهودیان بودند که با ثروت فراوان خود با اسلام مبارزه می‌کردند از سوی دیگر منافقان نیز گروهی دیگری از دشمنان به شمار می‌رفتند که پیامبر برخورد شدیدتری با این گروه داشت.

وی هوای نفس را مهمترین دشمن خواند و گفت: باید با جهاد اکبر و تقوای الهی علیه این دشمن بزرگ ایستادگی کنیم چرا که هوای نفس دشمن اسلام و دین خداست.

سعیدی ادامه داد: انقلاب برگرفته از دین اسلام دارای سه رکن مهم شامل اسلام، رهبری و مردم است و آمریکا به عنوان دشمن بزرگ انقلاب درصدد نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر خاطرنشان کرد: در مذاکرات شاهد بودیم که ایالت متحده امریکا با رفتاری متکبرانه و بی‌ادبانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفت چرا که آنها حتی به قیمت نابودی خودشان حاضر نیستند دست از دشمنی با ایران و انقلاب اسلامی بردارند.

خطیب جمعه قم با اشاره به دشمنی صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی عنوان کرد: این رژیم غاصب با فرهنگ تزویر ریا، سرمایه‌داری ربوی و لابی‌گری کشورهای دیگر را مورد تهاجم قرار می‌دهد اگرچه آنها در دشمنی خود با ایران لطمات سنگینی را در جنگ‌های 22 و 33 روزه متحمل شده‌اند.

سعیدی حضور منافقان را یکی دیگر از دشمنان انقلاب دانست و بیان داشت: سازمان مجاهدین خلق با نقاق و شرارت‌های خود در طول انقلاب اسلامی به دشمنی با نظام پرداختند و اوج شرارت‌های خود را در شهادت دانشمندان هسته‌ای و فتنه 88 ثابت کردند.

وی گروه تکفیری‌ها را دسته دیگری از دشمنان برشمرد و افزود: تکفیری‌ها دست نشانده دشمنان اسلام هستند تا تظاهرات و انقلاب‌های منطقه را نابود کنند در حالی که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند با رافت اسلامی امنیت منطقه را تضمین کند.

سعیدی با اشاره به روز 25 بهمن ماه خاطر نشان کرد: در این روز حکم ارتداد سلمان رشدی از طرف امام خمینی(ره) صادر شد چرا که وی به عنوان شخصی به ظاهر مسلمان به قرآن کریم و ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) حکم سلمان رشدی را با تکیه بر قوانین اسلامی صادر کرد که اگر چه این حکم هنوز اجرا نشده اما جهان با این حکم دریافت که هیچکس نمی‌تواند به مقدسات مسلمانان توهین کند.

سعیدی همچنین درباره 30 بهمن سالروز گشایش سفارت فلسطین در تهران گفت: این سفارت در محل سابق سفارت رژیم صهیونیستی در تهران گشایش یافت تا مردم مظلوم این کشور بدانند که همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و ملت مقتدر آن هستند.

انتهای پیام

کد N122478

وبگردی