آفتاب
تاج‌گردون در گفت‌وگو با ایسنا:

تغییرات عمده بودجه 93 در بخش هدفمندی و خوراک پتروشیمی خواهد بود

تغییرات عمده بودجه 93 در بخش هدفمندی و خوراک پتروشیمی خواهد بود

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 93، با اشاره به ایراد شورای نگهبان به تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در بودجه و همچنین ایراد ابهام به مصوبه مجلس در مورد خوراک پتروشیمی‌ها گفت: احتمالا تغییرات عمده‌ لایحه بودجه در همین دو بخش خواهد بود.

غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: شورای نگهبان تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را مغایر اصل 74 قانون اساسی شناخته و ایراد گرفته که نمی‌توان دولت را به ارائه لایحه مکلف کرد و ایراد دوم شورا این است که چون مصوبه مجلس در مورد هدفمندی در سال 93 شفاف نیست شاکله بودجه را مختل می‌کند.

وی افزود: با توجه به ایراد وارده از سوی شورای نگهبان باید متن لایحه در بخش هدفمندی را اصلاح کنیم که مشخص شود در طول سال 93 منابع درآمدها و هزینه‌کردها در اجرای هدفمندی چه میزان است و میزان افزایش حامل‌های انرژی نیز مشخص باشد.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور گفت: من فکر می‌کنم تغییرات عمده بودجه در مورد هدفمندی یارانه‌ها- که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته- و خوراک پتروشیمی‌ها، که ابهاماتی به آن وارد شده است باشد.

تاج‌گردون در پایان گفت: کمیسیون تلفیق روز یکشنبه برای رفع ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهد و مجلس نیز در جلسه علنی روز دوشنبه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق را در دستور کار خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N122450

وبگردی