آفتاب

هشدار سفیر اتریش در بیروت نسبت به خطر گروه های تکفیری در لبنان و سرویه

هشدار سفیر اتریش در بیروت نسبت به خطر گروه های تکفیری در لبنان و سرویه

سفیر اتریش در بیروت با اشاره به خطر گروه‌هاي تروريستي تكفيري در لبنان و سوريه، بر لزوم تلاش براي راه حل سياسي بحران سوريه و نجات مردم آن كشور از اقدامات غير انساني اين گروه‌ها تأكيد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اورسولا فارينگر سفير اتريش در لبنان صبح روز پنجشنبه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران با غضفر ركن‌آبادي سفير كشورمان در لبنان ديدار و پيرامون تحولات منطقه بويژه سوريه و تأثيرات آن بر لبنان گفتگو كرد.

سفير اتريش ضمن تبريك سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، جمهوري اسلامي ايران را بازيگر مهمي در منطقه توصيف كرد.

وي با اشاره به خطر گروه‌هاي تروريستي تكفيري در لبنان و سوريه، بر لزوم تلاش براي راه حل سياسي بحران سوريه و نجات مردم آن كشور از اقدامات غير انساني اين گروه‌ها تأكيد نمود.

ركن‌آبادي با بيان اينكه رمز موفقيت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران،‌ اتكاء بر مباني ثابت و آرمان‌هاي انساني است كه در قانون اساسي كشور ذكر شده، پايندي به عدم دخالت در امور داخلي ديگر كشورها و همچنين اهميت مسئله فلسطين در سياست خارجي كشورمان را مورد تأكيد قرار داد.

سفير كشورمان با اشاره به طرح شش ماده‌اي جمهوري اسلامي ايران براي برون رفت سوريه از بحران، توقف تأمين مالي و تسليحاتي گروه‌هاي تروريستي را اولين گام عملي براي حل سياسي اين بحران برشمرد.

کد N122405

وبگردی