آفتاب

روسیه و آلمان خواستار حل بحران اوکراین به دور از مداخله خارجی شدند

روسیه و آلمان خواستار حل بحران اوکراین به دور از مداخله خارجی شدند

مسکو- ایرنا- وزیران امور خارجه روسیه و آلمان خواستار حل و فصل بحران اوکراین به دور از مداخله خارجی در مسایل و امور داخلی این کشور شدند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود گفت: مسکو و برلین خواهان یافتن راه حل بحران اوکراین توسط طرف های اوکراینی هستند و این راهکار به نفع مردم اوکراین است .

وی افزود: امیدواریم سایر شرکای اوکراین هم چنین رویکردی داشته باشند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: مسکو مخالف تلاش های میانجی گرانه در مساله اوکراین نیست، اما این اقدام ها باید فقط در شرایطی صورت گیرد که دولت این کشور و مخالفان خواهان چنین وساطتی باشند.

والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان هم در این دیدار گفت: اوضاع اوکراین در شرایط کنونی به مواضع طرف های بحران بستگی دارد و هم اکنون آن ها گام هایی را به سوی یکدیگر برای کسب توافق و بهبودی اوضاع برمی دارند.

وی اضافه کرد: اما اقدام های اصلی در پیش است و باید در قانون اساسی این کشور اصلاحاتی صورت گیرد.

وزیر خارجه آلمان درباره مواضع روسیه و اتحادیه اروپا در باره مساله اوکراین گفت: به هیچ وجه موضوع تامین حوزه منافع نباید مطرح باشد و باید به طرف های اوکراینی اجازه داد که سیر سیاسی کشور خود را مشخص کنند.

آلمان نسبت به برخی کشورهای غربی همچون آمریکا که به مداخله گسترده در امور داخلی اوکراین می پردازند، رویکرد نسبتا خویشتندارانه ای را در این مساله اتخاذ کرده است.

به گزارش رسانه های خبری روسیه، خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز 18 ماه فوریه جاری (روز سه شنبه هفته آینده) به کی یف سفر می کند و با ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین و سران برخی احزاب مخالف دولت دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

اروپام/2242**518**1542
کد N122395

وبگردی