آفتاب
اکرمی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:

قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌كند/توصیه به خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان

قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌كند/توصیه به خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان

تقریبا همه كارشناسان معتقد هستند كه جامع‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی و جمعیت است یعنی اگر مساحت، فناوری و تكنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی باشد اما جمعیت و نفرات دانا، توانا و با اراده نداشته باشیم نمی‌تواند كارامد باشد و فقط زحمت می‌كشند و دیگران بهره‌اش را می برند و استكبار به دنبال این است كه از دیگران استثمار بكشد و بهره‌اش را ببرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه در سال جاری شاهد ثبات اقتصادی هستیم، تاكید كرد: قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌كند و شاهد افت قیمت‌ها نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید رضا اكرمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام ”سال حماسه سیاسی و اقتصادی“ گفت: انصافا در چند مقطع امسال، سیاسی بودن حوادث روشن و حماسه شد كه یكی از آنها انتخابات 24 خرداد بود كه در حضور 73 درصدی مردم برگزار شد كه قبل، حین و بعد از آن بدون مسئله و شائبه بود و شگفتی‌های بسیاری با خود داشت.

وی ادامه داد: دومین مقطع حماسه سیاسی، روز 22 بهمن بود كه به اعتراف همه كارشناسان، حماسه 22 بهمن امسال هم از نظر كمیت و هم از كیفیت بسیار با شكوه و قابل توجه بود. نشاط و شادابی، امید و تدبیر و شعارهایی كه داده شد و قطعنامه‌ای كه خوانده شد گواه بر این بود كه این حماسه سیاسی مورد قبول امام عصر (عج) و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت اقتصادی كشور خاطرنشان كرد: آرام آرام مشاهده می‌كنیم كه جنب و جوشی در كشور ایجاد شده كه هم از نظر تحریم های خارجی و هم از تولید و دادوستد داخلی است.

اكرمی با بیان اینكه در سال جاری شاهد ثبات اقتصادی هستیم، تاكید كرد: قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌كند و شاهد افت قیمت‌ها نیز هستیم. من از همه تولیدكنندگان، بازرگانان، توزیع‌كنندگان و فروشندگان می‌خواهم كه به انصاف بیشتری بها بدهند.

مشاور عالی وزیر كشور افزود: امیدوارم در 35 روز باقی مانده امسال، این حماسه سیاسی میان ملت، ارگان‌ها و نهادهای بیش از پیش خودنمایی بكند و دل‌ها به یكدیگر نزدیك‌تر، و قلب‌ها بیشتر به هم الفت پیدا بكنند.

نماینده مجلس هشتم در خصوص رشد جمعیت نیز اظهار داشت: رشد جمعیت توصیه موكد رهبری انقلاب در سفر شكوهمندشان به بجنورد بود؛ اكنون كارشناسان در رابطه با پیشرفت و توسعه حرف می‌زنند كه مسائلی نظیر مساحت، فناوری و تكنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی و جمعیت است.

وی خاطرنشان كرد: تقریبا همه كارشناسان معتقد هستند كه جامع‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی و جمعیت است یعنی اگر مساحت، فناوری و تكنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی باشد، اما جمعیت و نفرات دانا، توانا و با اراده نداشته باشیم نمی‌تواند كارامد باشد و فقط زحمت می‌كشند و دیگران بهره‌اش را می برند و استكبار به دنبال این است كه از دیگران استثمار بكشد و بهره‌اش را ببرد.

اكرمی اولین شرط جمعیت را تشكیل خانواده دانست و تصریح كرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند بنایی نداریم كه محبوب‌تر در نزدیك خدا، بنایی باشد كه در آن تشكیل خانواده رخ بدهد. قرآن می‌گوید كه دختران بی‌شوهر، زنان بی‌همسر و پسران بی زن را همسر بدهید و اگر دست‌شان خالی است من دست‌شان را می‌گیرم و بی‌نیازشان می‌كنم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در كشور اذعان داشت: یكی از آفت‌های اجتماعی، پزشكی و روانی كشور بالا رفتن سن ازدواج در كشور است كه این خود مفسده دارد و دیگر آفت، فرزند آوری است و همه پزشكان معتقدند اگر رحم زنان بارور نشود زمینه برای سرطان انها فراهم می‌شود.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر بالا بودن تامین هزینه‌های فرزندان گفت: اصل این حرف درست اما همت زن و همت مرد كجا می‌رود و توكل آنها كجاست؟

وی ادامه داد: من از آقایانی كه برای مدرسه سازی و مسجد ساختن و... در حال سبقت گرفتن از یكدیگر هستند بنیادی برای تشویق ازدواج و كمك به خانواده های متاهل و نیازمند تشكیل بدهند كه بركات این كار زیاد است.

اكرمی با تاكید بر اینكه خانه فقط استراحت‌گاه نیست، بیان داشت: خانه یك آموزشگاه، دانشگاه، آزمایشگاه و پژوهشگاه است. شهید مطهری می‌گوید اگر یك دختر و پسر 50 كتاب درباره خانه داری بخوانند و 50 روز هم خانه‌داری بكنند اثرات آن 50 روز خانه داری از 50 كتاب خواندن بیشتر است.

در پایان، مشاور وزیر كشور به فعالیت شبكه‌های ماهوراه‌ای فارسی زبان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: آنها تلاش می‌كنند كه اساس خانواده را سست كنند و آمار طلاق را افزایش دهند كه متاسافانه شاهد بعضی از اثرات انها بوده ایم و باید برای این مسئله فكری بكنیم.

کد N122231

وبگردی