آفتاب

انتشار نوار ویدئویی گردان عبدالله عزام درباره حمله به سفارت ایران در بیروت

انتشار نوار ویدئویی گردان عبدالله عزام درباره حمله به سفارت ایران در بیروت

شبکه‌های اینترنتی مرتبط با گروه‌های تندرو، یک نوار ویدئویی را که از سوی گردان عبدالله عزام از تشکیلات وابسته به شبکه القاعده در اختیارشان قرار گرفته بود، منتشر کردند که درباره حمله انتحاری اخیر به سفارت ایران در بیروت بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر گزارش سی.ان.ان، در این نوار ویدئویی شخصی به نام معین ابوظهر نشان داده شده که می‌گوید او خود این نوع عملیات را برای سفارت ایران در بیروت انتخاب کرده است چرا که بنابر ادعای این شخص این اقدام خسارت بزرگی را به ایران وارد می‌کرد و به اماکنی ضربه وارد می‌کرد که سلاح‌های عادی نمی‌توانست به آن نفوذ کند.

در این نوار ویدئویی هم‌چنین بخش‌هایی با عنوان ادعایی "جنایات ایران و ابزارهای آن علیه اهل سنت" منتشر شده که در آن تصاویری از کشتارها در سوریه و بخشی از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به نمایش درآمده است.

ابوظهر که مسوولیت اجرایی انفجار اول علیه سفارت ایران را برعهده داشت در این نوار ویدئویی که سی. ان.ان نتوانست مستقلا صحت آن را تایید کند، گفت که تصمیم هدف قرار دادن سفارت ایران بنابر نقش تهران در کشورهایی چون عراق، سوریه و یمن بوده است.

وی هم‌چنین با بیان این که خود در درگیری‌های صیدا دست داشته است، به وجود تعدادی زیادی از عاملان انتحاری اشاره کرد و گفت که خواسته‌ی این گروهک برای توقف عملیات‌هایش آزادی زندانیان شبکه القاعده از زندان‌های لبنان و خروج نیروهای حزب‌الله از سوریه است.

در این نوار ویدئویی عدنان محمد یکی دیگر از عاملان انتحاری در حالی که اسلحه‌ای در دستش بوده، نشان داده شده که البته صدایی از او شنیده نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N122102

وبگردی