آفتاب

پاکسازی برخی مناطق بانکوک توسط نیروهای امنیتی تایلند

پاکسازی برخی مناطق بانکوک توسط نیروهای امنیتی تایلند

هزاران پلیس ضد شورش تایلندی امروز (جمعه) به منظور پاکسازی مناطقی که طی هفته‌های گذشته توسط مخالفان معترض اشغال شده بود، در بانکوک مستقر شدند تا مقرهای دولتی را نیز از مخالفان باز پس گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام نشانه‌ای از تغییر غیرمنتظره در تاکتیک‌های دولت تایلند است. دولتی که به معترضان اجازه داده بود به مدت چندین هفته در مکان‌هایی نزدیک به بانکوک اقدم به برپایی اردوگاه کنند تا یینگلاک شیناواترا را مجبور به کناره گیری از قدرت کنند.

نیروهای امنیتی به سرعت مکان‌های نزدیک به کاخ دولت که یینگلاک طی دو ماه اخیر قادر به استفاده از آن نبود را پس گرفتند و ظاهرا اکثر معترضان پیش از این اقدام به ترک این منطقه کرده بودند.

چالرم یوبامرونگ، وزیر کار تایلند اعلام کرد که کارمندان دولت روز دوشنبه به کار خود به کاخ دولت باز می‌گردند.

این عملیات بیشتر بر امکان دولتی متمرکز می‌کند تا چهار راه‌های اصلی در بانکوک که طی هفته‌های گذشته محل تجمع معترضان بوده است.

تا به حال برنامه‌ای از سوی دولت تایلند برای پاکسازی چهارراه‌ها که محل تجمع صدها معترض بوده است اعلام نشده است. رهبران جنبش ضد دولتی خواستار یک تظاهرات گسترده دو روزه از جمعه شده‌اند.

پارادون پاتانا نابوت، رئیس شورای امنیت ملی تایلند به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بازپس گیری چندین مکان دیگر از جمله وزارت کشور وجود دارد.

وی افزود که مقامات تایلند پیش از این پاکسازی‌ها با معترضان به گفت‌وگو خواهند نشست.

وی افزود: ما هر جا را که بتوانیم پس می‌گیریم و رهبران معترضان را دستگیر می‌کنیم. این سرکوب معترضان نیست بلکه اجرای قانون است.

انتهای پیام

کد N121856

وبگردی