آفتاب

فرار 29 زندانی و کشته شدن 10 یمنی در حمله القاعده به زندان مرکزی صنعاء

فرار 29 زندانی و کشته شدن 10 یمنی در حمله القاعده به زندان مرکزی صنعاء

در حمله افراد مسلح به زندان مرکزی صنعاء پایتخت یمن دست کم 10 تن کشته و 29 تن از زندانیان از جملمه 19 تروریست موفق به فرار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت کشور یمن اعلام کرد: در جریان حمله افراد مسلح به زندان مرکزی صنعاء 29 زندانی توانستند از این زندان فرار کنند که 19 تن از آنان به اتهام انجام اقدامات تروریستی بازداشت شده بودند.

در این حمله مسلحانه که توسط ده‌ها تن از افراد مسلحی که از خودروهای بمب‌گذاری شده نیز استفاده کرده بودند انجام شد دست کم 10 تن کشته نیز شدند که هفت تن از آنان از نیروهای امنیتی بودند.

در ابتدا افراد مسلح که گمان می‌رود از اعضای القاعده باشند با دو خودرو بمب‌گذاری شده به زندان حمله کردند و سپس درگیری‌های مسلحانه‌ای به مدت 2 ساعت در اطراف و داخل این زندان که نزدیک به 5 هزار زندانی را در خود جای داده، روی داد.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: 10 تن از کسانی که موفق به فرار از زندان شدند به اتهام برنامه‌ریزی برای ترور عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن دستگیر شده بودند.

در این حمله که حدود 2 ساعت به طول انجامید افراد مسلح برق زندان مرکزی را قطع کرده و توانستند به برخی از زندانی‌ها سلاح برسانند.

نیروهای امنیتی و ارتش یمن با مستقر شدن در محدوده این زندان یک کمربند امنیتی پیرامون آن ایجاد کردند. گفته می‌شود چند روز پیش یکی از فرماندهان اصلی القاعده به این زندان منتقل شد.

انتهای پیام

کد N121855

وبگردی