آفتاب

وزیر سوری، سفیر آمریکا را دروغگوی درجه یک خواند

وزیر سوری، سفیر آمریکا را دروغگوی درجه یک خواند

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر کار و امور اجتماعی سوریه اظهارات رابرت فورد سفیر سابق آمریکا را درباره دو شهر محاصره شده نبل و الزهرا محکوم و وی را دروغگو توصیف کرد.
کنده الشماط در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی سوریه از دمشق گفت: « همه می دانند در زمانی که در آن ملت سوریه از محاصره، کشتار و قتل عام رنج می برد و از سوی گروه های تکفیری هدف جنایات هولناکی قرار دارد ، رابرت فورد با دروغگویی و گفتن مطالب نادرست همه را شگفت زده کرد. فورد مدعی است که دو شهر نبل و الزهرا در محاصره قرار ندارد و پیشنهادهایی برای وارد کردن کمک های بشردوستانه به این دو شهر ارائه شده ولی دولت سوریه آن را رد کرده است. ما این اظهارات وقیحانه از سوی شخصی که در سوریه عنصری نامطلوب تلقی می شود رد می کنیم.

این وزیر سوریه افزود: ما واقعا تاسف می خوریم از این که برخی کشورها و گروهها همین اظهارات دروغین را مبنای گفته ها و تصمیمات خود قرار می دهند. فورد به دروغگویی ادامه می دهد. فورد کسی است که مردم سوریه قبل از آن که دولت این کشور وی را اخراج کند او را طرد کرده بودند. من باید اعلام کنم که ما اجازه نخواهیم داد سارقان سرنوشتها و کسانیکه با خون مردم سوریه تجارت می کنند و همچنین خائنان، مزدوران و جیره خواران سرنوشت مردم سوریه را تعیین کنند و خون و زندگی آنان را به بازی بگیرند. دیروز فورد که یک دروغگوی درجه یک در سطح جهانی است کشتار گروهی فاجعه بار تروریست ها در شهر معان را تکذیب کرد. همه تروریستها را که در مناطق مختلف اروپا به سر می برند گردهم آورده است و به نام مردم سوریه معرفی می کند. همین افراد در تلویزیون ظاهر می شوند و نسل کشی رخ داده در معان را انکار می کنند. با خون شهدای سوریه تجارت می کنند. امروز نیز می بینیم آقا فورد دروغی دیگر به دروغ های خود اضافه کرد و مدعی شد ساکنان دو شهر نبل و الزهرا در محاصره نیستند.

الشماط گفت: همین دستورات و دیکته های فورد بر مزدوران و جیره خواران باعث شده است آزادی و دموکراسی و حقوق ملت سوریه آسیب ببیند و نادیده گرفته شود. فورد و تروریست های وابسته به آمریکا در سوریه به جنایات و کشتارها ادامه می دهند. حقوق مردم سوریه را نقض می کنند و به همین علت بررسی بند مبارزه با تروریسم در سوریه را رد می کنند. آنان فقط در صدد محقق شدن تشکیل دولت انتقالی در سوریه هستند. تنها هم و غم آنان این است. مردم سوریه امروز نیز مانند قبل که رابرت فورد معلم تروریست ها را طرد کرد خود تروریست ها را طرد می کند.

5252

کد N121792

وبگردی