آفتاب

کمالی: نامحرم دانستن جناح ها، ظلم در حق کشور است

کمالی: نامحرم دانستن جناح ها، ظلم در حق کشور است

تهران – ایرنا – یک فعال سیاسی گفت: هر جناحی که انقلاب را متعلق و در انحصار خود و بقیه را نامحرم بداند، در حق کشور ظلم روا داشته است.

حسین کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد تاکید رییس جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن مبنی بر اینکه ˈتنها یک جناح نمی تواند بر کشور حاکم باشدˈ، گفت: این سخن در مورد اداره امور جامعه بسیار درست و مهم است و حکومتی که به این موفقیت دست پیدا کند می تواند امور داخلی و خارجی خود را به بهترین شکل مدیریت کند.

وی ادامه داد: معنای مشارکت تمامی جناح ها در حاکمیت یک کشور به این معنی است که حکومت توانسته مشارکت همه اقشار جامعه را در اداره امور بدست بیاورد.

به گفته این فعال سیاسی، اینکه گرایش ها و احزاب در کشور ما چه تعداد از جمعیت کشور را نمایندگی می کنند، جای بحث دارد اما در خصوص همین گروه های سیاسی شکل گرفته، مشاهده می شود که در برخی سال ها بخشی برای اداره امور دعوت و بخشی نادیده گرفته می شوند.

کمالی تصریح کرد: نادیده گرفتن بخشی از احزاب و گروه های سیاسی در اداره امور کشور به این معناست که نظرات این گروه ها در اداره کشور کنار گذاشته می شود و این ضعف یک حکومت است که بخشی از گروه های سیاسی خود را شریک در مسایل نمی داند.

وی افزود: زمانی که یک جناح یا حزب در حکومت خود را مورد مشورت نمی بینند، خود را کنار گذاشته شده می داند و در قبال مسایل مهم کشور احساس مسوولیت نمی کند.

کمالی با تاکید بر جمعیت همراه به جای جمعیت خاموش، گفت: باید از شکل گیری جمعیت خاموش جلوگیری کرد، چرا که این جمعیت در مواقع خطر حکومت را همراهی نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سخنرانی خود در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می تواند بر کشور حاکم باشد، باید همه جناح ها، احزاب و گروه ها نقش خود را ایفا کند.

وی تاکید کرد: 22 بهمن امسال با سال های گذشته طبق اطلاعاتی که به من دادند، کاملاً متفاوت است، امسال همه جناح ها، گروه ها، احزاب و تفکرهای مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کرده اند. این مایه مباهات برای مسوولین و مایه یأس برای دشمنان است.

سیام(4)**9189**1535
کد N121724

وبگردی