آفتاب

گروه ایکاتان مالزی نقطه مقابل دیدگاه نخست وزیر

گروه ایکاتان مالزی نقطه مقابل دیدگاه نخست وزیر

کوالالامپور – ایرنا- گروه اسلامی ایکاتان مالزی (ایسما) روز جمعه مقابل دیدگاه نخست وزیر این کشور برای اعتدال قرار گرفت و از مردم مسلمان این کشور خواست در برابر خشونت غیرمسلمانان در این کشور جنوب شرق آسیا منفعل عمل نکنند.

به گزارش ایرنا، این گروه در فیلمی که بر روی صفحه یوتیوب قرار داد از مسلمانان مالزی خواست در مقابل گروه های خاصی از غیرمسلمانان که مسلمانان را مورد هجوم قرار می دهند حالت تهاجمی داشته باشند.

این گروه در فیلم ویدیویی خود آورده است: پیامبر اسلام (ص) تنها با پیام صلح ورود نکردند و باید از حضرت محمد (ص) در تمام جنبه ها از جمله استفاده از جنگ تقلید کرد.

در این فیلم 16 دقیقه ای گروه اسلامی ایکاتان مالزی تاکید دارد ˈاگر دیگران با استفاده از شعر با اسلام مبارزه می کنند باید با شعر به آن ها پاسخ داد، اما اگر افرادی تلاش دارند با شمشیر به اسلام ضربه بزنند پس باید از شمشیر استفاده کنیدˈ.

این گروه معتقد است ˈگروه های ضد اسلامی، اکثریت مسلمان این کشور را مورد تمسخر قرار می دهند و باعث تنش های نژادی و دینی در کشور می شوندˈ.

این گروه با اشاره به تلاش مسلمانان مالزی برای مقابله با گروه های ضدمسلمان از طریق دیپلماسی و گفت وگو، تصریح کرد: تاکنون تنها در باره محبت پیامبر اسلام (ص) سخن گفته شده است و آن ها این مورد را بد تفسیر کرده اند.

تارنمای ˈمالی میلˈ روز جمعه اعلام کرد فعالیت 54 سازمان غیردولتی محلی که پنج سال پیش ارگان بزرگتری را در پوتراجایا برای مسائل حقوق بشر تشکیل داده بودند، ماه گذشته غیرقانونی اعلام شد.

سیاستمداران مالزیایی هم اکنون با انتقاد از وضعیت تفرقه های قومی و نژادی در این کشور 29 میلیونی، 9 ماه گذشته را بحرانی ترین دوران تفرقه و جدایی بین مردم مالزی دانسته اند.

کشور مالزی که جمعیت اصلی آن را سه نژاد مالایی، چینی و هندی تشکیل می دهند همواره با چالش های نژادی و مذهبی گسترده ای روبرو بوده است.

تنش های استفاده از کلمه ˈ الله ˈ توسط مسیحیان مالزی و توجه نکردن کافی به جمعیت هندوها که باعث استعفای یکی از سناتورهای هندی این کشور شد در ماه های پس از انتخابات اردیبهشت ماه مالزی نشانه هایی از تفرقه مذهبی و ملی در این کشور هستند.

ˈ نجیب تون رزاق ˈ نخست وزیر فعلی مالزی با شعار مالزی واحد (ساتو مالیزیا) در انتخابات پیروز شد و وعده داد اتحاد را بین مردم مالزی به وجود آورد.

آساق**د.م**1611
کد N121690

وبگردی