آفتاب
غرضی:

همواره افرادی در جامعه از خط امام و رهبری تجاوز می‌کنند

همواره افرادی در جامعه از خط امام و رهبری تجاوز می‌کنند

یک فعال سیاسی با اشاره به حرکت‌های افراطی که در کشور با عنوان حرکت خودجوش صورت می‌گیرد، گفت: همواره در جامعه معارضینی وجود دارند که از خط امام و رهبری تجاوز می‌کنند و می‌گویند که ما از ته‌ دل رهبری خبر داریم.

یک فعال سیاسی با اشاره به حرکت‌های افراطی که در کشور با عنوان حرکت خودجوش صورت می‌گیرد، گفت: همواره در جامعه معارضینی وجود دارند که از خط امام و رهبری تجاوز می‌کنند و می‌گویند که ما از ته‌ دل رهبری خبر داریم.

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال و سردادن برخی شعارهای افراطی از سوی افراط‌گرایان و با بیان این‌که «این‌ها نمک جامعه ایران اسلامی هستند» اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی اشخاص آزاد هستند و هرکسی می‌تواند هر حرفی را که می‌خواهد بر زبان بیاورد؛ چرا که جامعه ما جامعه پرگروه است و یکی از علل موفقیتش این بوده که همگان توانسته‌اند حرف‌هایشان را در آن مطرح کنند.

وی با بیان این‌که «من اختلاف میان گروه‌های سیاسی کشور را قبول دارم، اما اختلاف میان مردم را نمی‌پذیرم» به برخی از شعارهای مطرح شده در روز راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: همواره در جامعه معارضینی وجود داشته‌اند که از امام و رهبری جلوتر حرکت می‌کردند و هنگامی که به صحبت با آنها می‌نشینی اینگونه مطرح‌ می‌کنند که ما از ته دل رهبری خبر داریم.

این فعال سیاسی با بیان این‌که «این افراد نمک نظام اسلامی هستند که از زمان پذیرش اسلام از سوی ایرانیان تا به امروز وجود داشتند» تصریح کرد: از این دست موارد همواره در جوامع اسلامی وجود داشته است این افراد به تدریج رنگشان کمرنگ می‌شود و هیچ‌گاه نمی‌توانند موجب به هم ریختن نظم جامعه شوند.

غرضی خاطرنشان کرد: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروه‌های مختلفی با انقلاب همراه می‌شدند، اما در این همراهی شعارهای خود را مطرح می‌کردند؛ در آن زمان مردم با دقت این گروه‌ها را شناسایی می‌کردند و به سرعت از آنها فاصله می‌گرفتند.

وی با بیان این‌که «جامعه خود باید اقدام به حذف این گروه‌های افراطی کند» اظهار کرد: چنانچه برخورد با این گروه‌های افراطی را به قدرت سیاسی واگذار کنیم، نه تنها به موجودیت این گروه‌های افراطی کمک می‌شود، بلکه قدرت سیاسی نیز متهم به دیکتاتوری می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: چنانچه برخورد با گروه‌های افراطی را بر عهده جامعه قرار دهیم این گروه‌ها رنگ و لعابشان از بین رفته و جامعه به سرعت این گروه‌ها را در خود حذف می‌کند.

غرضی با تاکید بر این‌که «مردم در جهت حفظ منافع ملی و دفاع از آن جان و مال خود را می‌دهند» خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب شعارهای مختلفی از سوی مردم مطرح می‌شد، اما تنها شعارهایی نظیر "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و استقلال، آزادی جمهوری اسلامی" مورد حمایت مردم قرار گرفت. از این قضیه ما می‌توانیم اینگونه نتیجه گیری کنیم که مردم تنها در جهت منافع ملی خود حاضر به از خودگذشتگی هستند و هیچگاه در مقابل خواست گروه‌های تندرو که همواره به دنبال منافع خود هستند کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام

کد N121644

وبگردی