آفتاب

سازمان ملل برای کمک رسانی به یک شهر سوریه پل هوایی برقرار کرد

سازمان ملل برای کمک رسانی به یک شهر سوریه پل هوایی برقرار کرد

تهران - ایرنا - آژانس پناهندگی سازمان ملل روز پنجشنبه از برقراری پل هوایی برای ارسال 800 تن کمک های امدادی به شهر قامشلی در شمال شرقی سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق ، طارق کردی رییس دفتر کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در فرودگاه دمشق به این خبرگزاری گفت : پیش از این از تاریخ ششم فوریه بیش از 240 تن وسایل امدادی از طریق هوا از پایتخت سوریه ارسال شده است.

در جریان این عملیات کمک رسانی که هدف از آن دور زدن خطرات ناشی از سفرهای زمینی است نه پرواز به خارج از پایتخت انجام شده است.

برای تحویل بقیه کمک ها که عمدتا دارو ، پوشاک ، پتو هستند و قرار است ظرف چند روز به کمک هلال احمر سوریه و دیگر سازمان ها صورت گیرد ، پروازهای بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت : این کمک ها که ارزش آن 5/3 میلیون دلار است توسط کمیساریای عالی برای حدود 260 هزار پناهنده جمع آوری شده اند که در قامشلی پناه گرفته و این آژانس آنها را آوارگان داخلی شناخته است .

کردی با بیان این که کمک های فعلی تنها برای 50 هزار نفر کافی است و به محموله های بیشتری نیاز است،افزود : نهاد برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز در حال برقراری پل هوایی با قامشلی است.

قامشلی که تحت کنترل دولت و شبه نظامیان کرد متحد آن قرار دارد عمدتا از جنگ سه ساله سوریه در امان ماند.

یک عملیات امداد رسانی جداگانه سازمان باعث کاهش درد و رنج در مناطق تحت کنترل شورشیان در حمص سومین شهر بزرگ سوریه شد که طی متجاوز از هیجده ماه گذشته در محاصره قرار داشت.

عملیات حمص که از حدود یک هفته پیش آغاز شد تاکنون به تخلیه حدود 1400 نفر از مناطق تحت کنترل شورشیان و توزیع 2/6 تن آرد و 500 بسته مواد غذایی انجامیده است.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N121594

وبگردی