آفتاب

وندی شرمن رییس هیات آمریکایی درمذاکرات آتی وین را برعهده دارد

وندی شرمن رییس هیات آمریکایی درمذاکرات آتی وین را برعهده دارد

نیویورک، ایرنا - ˈوندی شرمنˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا که رییس هیات مذاکره کننده این کشور در مذاکرات آتی گروه 1+5 با ایران را برعهده خواهد داشت، بیست ونهم بهمن ماه راهی وین محل برگزاری دور جدید این گفت وگوها خواهد شد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، دور جدید مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران روز بیست و نهم بهمن ماه در مقر اروپایی سازمان ملل در وین برگزار خواهد شد.

بعد از توافقنامه اولیه در ژنو دو، مذاکره برای دستیابی به راه حل هایی به منظور رسیدن به توافق نهایی، مهمترین محور گفت وگوهای طرفین در وین خواهد بود.

«مجید تخت روانچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد: کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از مذاکرات وین به تهران سفر خواهد کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره زمان سفر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خانم اشتون پس از دور آتی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین به تهران سفر می کند.

دور بعدی مذاکرات گروه 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی در حالی بیست و نهم بهمن ماه جاری انجام می شود که تلاش برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به منظور تشدید تحریم ها علیه ایران برخلاف تعهدات دولت این کشور در مذاکرات هسته ای ژنو، میزان پایبندی کاخ سفید به تعهدات بین المللی خود را تا حدود زیادی زیر سوال برده است.

باراک اوباما با اطلاع ازاین مسئله، تشدید تحریم های ضد ایرانی را برخلاف منافع ملی آمریکا دانست و تهدید کرد در صورت تصویب تحریم های جدید در کنگره آمریکا، آن را وتو خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی تلاش های کنگره برای تشدید تحریم های ضد ایرانی با انتقاد از رویکرد کنگره آمریکا هشدار داد تصویب هر گونه تحریم جدید علیه ایران باعث مرگ توافقنامه ژنو دو خواهد شد.

اروپام 1908
کد N121579

وبگردی