آفتاب

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه: تحریم های ضدایرانی نشانه خوی زورگویانه غربی هاست

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه: تحریم های ضدایرانی نشانه خوی زورگویانه غربی هاست

مسکو - ایرنا - ولادیمیر ژیرنفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه با ابراز تاسف از ادامه تحریم های یکجانبه نامشروع غرب علیه کشورمان اعلام کرد : این گونه اقدامات نشانه خوی زورگویانه و زیاده خواهانه غربی هاست.

ژیرنفسکی روزپنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توانمندی های بالای کشورش وایران گفت : بر این اساس چشم انداز روابط دو کشور روشن است.

وی افزود: البته بدیهی است که ایران و روسیه دشمنان مشترکی نیز دارند وبا رویکرد آمریکا و اروپا در قالب ناتو برای تحمیل دیدگاه های خود به کشورهای دیگر مخالف اند.

وی اظهار داشت: غربی ها برخلاف جار و جنجالی که راه انداخته اند، هیچ دستاورد ملموسی در زمینه مردم سالاری ندارند وبه دنبال این هستند که نظرات خود را با زور وفشار به دیگران تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه دو سوم کشورها جهان دردهه های اخیر زیر چکمه سربازان آمریکایی بوده اند، اضافه کرد: آنها درهمین دو دهه اخیر یوگسلاوی را نابود کردند واکنون نیز برای اوکراین توطئه می کنند.

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه اضافه کرد: مجموعه شرایط حاکم بر مناسبات بین المللی ایجاد می کند که ایران و روسیه روابط تنگاتنگی با همدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به تجربه سفرهای خود به ایران و تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان گفت: ایران همسایه جنوبی ارزشمند ماست وما تعامل خوبی با آن داریم.

وی ادامه داد: ما سنت های همکاری خوبی با ایران داریم که تعامل برای ساخت وراه اندازی نیروگاه بوشهر درشرایطی که غربی ها ازانجام آن امتناع کردند، ازجمله آنهاست.

ژیرینفسکی افزود: نگاه مردم وسیاستمداران روسیه ایران مثبت است وامیدواریم که وضعیت در ایران نیز نسبت به روسیه این گونه باشد.

وی با اشاره به آمادگی کشورش برای گسترش تعاملات با ایران یادآور شد: دراین راستا آمادگی داریم که به افزایش رفت وآمد هیات های ورزشی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی میان دو کشور کمک کنیم.

وی از انقلاب اسلامی کشورمان به عنوان نمونه موفق انقلاب های جهان در دهه های اخیر یاد و تشریح کرد: در دهه های گذشته انقلاب های بسیاری در کشورهای مختلف روی داد، اما هیچ یک از آنها مانند انقلاب اسلامی ایران نتوانست به رشد بالنده و توسعه محور خود ادامه دهد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه اضافه کرد:ما علاقه مندیم که بازارروسیه به روی کالاهای ایرانی باز شود ومحصولات ساخت این کشور در بازارهای ما به وفور یافت شود و در مقابل ایرانی ها نیز نیازهای صنعتی خود را از روسیه تامین کنند.

وی ادامه داد: ما دوست داریم گردشگران ما به جای رفتن به مصر، دبی و دیگر کشورها برای استراحت به ایران بروند و تعامل دو کشور در زمینه گردشگری افزایش یابد.

اروپام/518/536
کد N121551

وبگردی