آفتاب

مدیر تارنمای خبری ترکیه : پیروزی انقلاب اسلامی ریشه در عدالت خواهی مردم ایران دارد

مدیر تارنمای خبری ترکیه : پیروزی انقلاب اسلامی ریشه در عدالت خواهی مردم ایران دارد

آنکارا - ایرنا - ˈ ترک یلماز ˈ مدیر تارنمای خبری راست خبر ترکیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ریشه در عزت و عدالت خواهی مردم ایران دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، یلماز در گفت و گو با شبکه 14 تلویزیون ترکیه در تشریح دیدگاه هایش در باره پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی ، ریشه در اعتقادات دینی دارد ، انسان ها عاشق عدالت هستند و به ویژه رسیدن به عدالت در تفکر شیعه بسیار قوی است ، مجموعه این عوامل با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد.

وی با بیان این که مسلمانان طی قرن های گذشته از جانب استعمارگران و امپریالیست ها مورد ظلم واقع شدند، گفت که مسلمانان جهان بیش از دویست سال بود که به دنبال زندگی عزتمندانه بودند، و مردم ایران به این عزت دست یافتند.

مدیر تارنمای خبری راست خبر ، ضمن اشاره به وقایع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و روندی که منجر به پیروزی این انقلاب شد به مداخلات غربی ها بویژه آمریکا در امور ایران در دوره پهلوی پرداخت و گفت : آیت الله خمینی زمانی که به اجرای طرح کاپتیتالاسیون اعتراض کرد با استقبال گسترده مردم ایران روبه رو شد که اعتراضات 15 سال ادامه داشت تا اینکه در 22 بهمن 1357 این پیروزی بدست آمد.

یلماز افزود : مهمترین عامل در پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، مسائل اقتصادی نبود بلکه آرزوی ملت ایران برای رسیدن به عزت و عدالت بود.

تمام ** 230 ** 1917
کد N121542

وبگردی