آفتاب

اعتراض مردمی در سائوپائولو علیه هزینه برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴

اعتراض مردمی در سائوپائولو علیه هزینه برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴

همشهری آنلاین: بیش از ۲ هزار نفر از مردم برزیل در اعتراض به هزینه‌های بالای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ در این کشور در شهر سائوپائولو تظاهرات کرده‌اند.

ورزش > فوتبال- همشهری آنلاین:
بیش از ۲ هزار نفر از مردم برزیل در اعتراض به هزینه‌های بالای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ در این کشور در شهر سائوپائولو تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، جمعیت معترض روز شنبه (۵ بهمن) در حالی که پرچم‌های این کشور و پارچه نوشته‌هایی با مضمون «جام جهانی در این جا برگزار نمی‌شود» در دست داشتند در اعتراض به برگزاری جام جهانی فوتبال که قرار است سال جاری میلادی در این کشور برگزار شود در خیابان‌های سائوپائولو تجمع کردند.

تظاهرکنندگان برزیلی در مقابل موزه هنر شهر سائوپائولو تجمع کرده بودند که درگیری‌ها با نیروهای پلیس که قصد متفرق کردن آنان را داشتند آغاز شد.

معترضان با آتش زدن یک دستگاه خودرو یک خودروی خالی پلیس را هدف قرار دادند و لاستیک‌های آن را سوزاندند. به مغازه‌ها و بانک‌ها در مرکز این شهر نیز در این حملات آسیب رسید. به گفته پلیس ۱۲۸ نفر در این درگیری‌ها دستگیر شده‌اند.

اعتراضات مشابه اما کوچک‌تری نیز در سایر شهرهای برزیل برگزار شد. در ریو دو ژانیرو حدود ۵۰ معترض با تجمع در برابر هتل کوپاکابانکا پالاس، تابلوها و پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت جام جهانی ۲۰۱۴ در دست داشتند.

گفته می‌شود ۱۵ نفر نیز در یک اقدام اعتراضی در نزدیکی استادیومی در ناتال در شرق برزیل دستگیر شده‌اند.

طبق گزارش‌های محلی، گروهی که خود را «ریوی ناشناس» می‌خواند سازمان‌دهی این اعتراض را به عهده داشت که نخستین اقدام در مخالفت با برگزاری جام جهانی در برزیل در سال جاری میلادی به شمار می‌رود. قرار است این رقابت‌ها در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) آغاز شود.

به گفته منتقدان، میلیون‌ها دلاری که باید برای ارائه خدمات پزشکی بهتر، خدمات آموزشی، حمل و نقل و امور مسکن در برزیل هزینه شود برای میزبانی این رویداد ورزشی هزینه شده است.

میلیون‌ها نفر از مردم برزیل سال گذشته با برگزاری تظاهرات در سراسر این کشور بر ضد افزایش کرایه اتوبوس‌ها، خدمات عمومی ضعیف و فساد اعتراض کردند.

کد N121449

وبگردی