آفتاب
جان کری در سئول::

پیونگ یانگ نباید رزمایش را با موضوع خانواده های جدا افتاده مرتبط کند

پیونگ یانگ نباید رزمایش را با موضوع خانواده های جدا افتاده مرتبط کند

وزیر خارجه آمریکا از دولت کره شمالی خواست موضوع دیدار خانواده های جدا افتاده از جنگ دو کره را با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی مرتبط نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جان کری" در آستانه برگزاری رزمایش مشترک ارتش آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره امروز پنج شنبه به این منطقه سفر کرد. وی خطاب به دولت کره شمالی که تهدید کرده در صورت برگزاری این رزمایش موضوع دیدار خانواده های جدا افتاده دو کره در جنگ را به حالت تعلیق در می آورد، گفت این رزمایش اقدامی است که هر سال انجام می گیرد و ارتباطی با خانواده های مذکور ندارد.

این در حالی است که پیونگ یانگ برگزاری رزمایش نظامی در منطقه را نشانگر تمرین پیونگ یانگ و همپیمانان غربی اش برای جنگ ارزیابی و آن را محکوم کرده است. یک مقام کره شمالی در این رابطه گفت این رزمایش که اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد، موجب به تعویق افتادن برنامه دیدار خانواده های جدا افتاده از جنگ دو کره می شود.

طبق توافق صورت گرفته میان پیونگ‌یانگ و سئول قرار است دیدار مجدد خانواده‌های دو کره در فاصله روزهای ۲۰ تا ۲۵ فوریه در کوهستان کومگانگ در کره شمالی، نزدیک مرز کره جنوبی انجام گیرد. این خانواده‌ها برای آخرین بار سه سال پیش‌ توانستند با یکدیگر ملاقات کنند.

کد N121370

وبگردی