آفتاب

نوری همدانی:روحانیون نقش مهمی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی در جامعه دارند

نوری همدانی:روحانیون نقش مهمی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی در جامعه دارند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان گفت:روحانیون و طلاب نقش مهمی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای نخستین کنگره شهدای روحانی استان تهران با وی با تاکید بر لزوم تبلیغ اسلام ناب محمدی در جهان گفت:در عصر حاضر یکی از فرصت های مهم در اختیار عالمان اسلام، نشان دادن چهره حقیقی اسلام ناب محمدی به مردم جهان است.

این مرجع تقلید تصریح کرد:تبلیغ اسلام واقعی و چهره شایسته این دین ناب محمدی، نعمتی بزرگ در اختیار علما و مسلمانان است و خوشبختانه عالمان دینی نقش مهمی در معرفی این دین داشته اند.

وی یکی از وظایف مهم علمای دین را شناساندن چهره ظلم و استکبار به مردم خواند و عنوان کرد:به برکت حضور عالمان دین و علمای اسلام مردم با چهره استکبار آشنا شدند و چهره حقیقی ظالمان برای مردم جهان آشکار شده است.

نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمت به مردم اظهار داشت:بالاترین وظیفه علمای اسلام خدمت به مردم است، همان گونه که طبق آیات الهی در قرآن کریم حضرت عیسی(ع) خدمت به مردم را وظیفه ای مهم بر عهده علما می‌داند.

وی ادامه داد:از این رو علما به واسطه هدایت مردم و تبلیغ دین اسلام جایگاه مهمی در ادامه راه انبیای الهی دارند و می‌توانند جامعه را اصلاح کنند به ویژه در ایران که با حکومت اسلامی، مردم سالاری دینی در جامعه حاکم است نقش عالمان دین قابل توجه است.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ظلم ستیزی عنوان کرد:علمای اسلام و طلاب و روحانیت در جهت پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های فراوانی کردند و توانستند علیه ظلم و بیداد بپا خاسته و مردم را که قرن ها زیر سلطه استکبار بودند نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد:این انقلاب با توجه به رهنمود ها و روشنگریهای امام خمینی(ره) به ثمر نشست و با ایجاد روحیه مقاومت در برابر مستکبران، درس آزادی به ملت ایران داد تا جایی که در 8 سال دفاع مقدس در مقابل متجاوزان مقاومت کردند و به پیروزی دست یافتند.

نوری همدانی با تاکید بر ضرورت رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم گفت:ملت ایران سهم مهمی در پیروزی انقلاب داشتند و مسئولان باید در ابعاد مختلف به معیشت و زندگی این مردم توجه داشته باشند و مسکلات زندگی آنان را مرتفع سازند.

وی با تقدیر از حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن افزود:مردم ایران با روحیه استکبار ستیزی صحنه های باشکوهی در راهپیمایی ایجاد کردند که این روحیه باید باقی بماند و طلاب و روحانیون نقش مهمی در حفظ استکبار ستیزی،شهادت طلبی و فرهنگ جهاد در میان ملت دارد.

این مرجع تقلید با گرامیداشت یاد و خاطره روحانیون و علمای شهید خاطرنشان کرد:علما و روحانیون در سنگر انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب از خون خود گذشتند و با جان فشانی وقایع مهمی را در انقلاب به ثبت رساندند.

انتهای پیام

کد N121308

وبگردی