آفتاب

دستگیری مرد شماره ۲ گروه عبدالله عزام شکار گرانبهایی برای لبنان است

دستگیری مرد شماره ۲ گروه عبدالله عزام شکار گرانبهایی برای لبنان است

فارس نوشت:

ارتش لبنان با دستگیری نعیم عباس مردم شماره 2 گروه تروریستی عبدالله عزام شکار گرانبهایی را به چنگ آورده که اطلاعات مهمی درباره انفجارهای تروریستی این کشور فاش کرده است.

پایگاه خبری النشره در مقاله‌ای نوشت: ارتش لبنان دستاورد امنیتی مهمی را با دستگیری نعیم اسماعیل محمود، معروف به نعیم عباس، مغر متفکر و صندوق سیاه گروه تروریستی عبدالله عزام و معاون اول ماجد الماجد سرکرده سعودی این گروه به دست آورد.

الماجد ماه گذشته در یک عملیات موفق نیروهای اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شد اما تنها چند روز پس از بازداشت به دلیل آنچه وخامت حالش خوانده شد، در بیمارستان نظامی بیروت مُرد.

به نوشته النشره اهمیت دستگیری عباس از این لحاظ است که وی برای سال‌ها متواری بود و حتی در منطقه حطین در اردوگاه عین الحلوه محل اقامت خود هم ظاهر نشده بود و این اهمیت اقدامات تروریستی که وی قصد انجام و نظارت بر آن داشته را نشان می‌دهد و دیگر اینکه به اطلاعات ارزشمندی اعتراف کرده و روشن شده که وی مغز متفکر و حلقه وصل بین نقشه‌های تروریستی و اجرای این نقشه‌ها بوده و دستگیری وی شکار گرانبها و در عین حال غیر ساده ای برای ارتش بود.

ارتش لبنان روز گذشته بنا بر اعترافات نعیم عباس یک خودروی بمب گذاری شده را در الکورنیش المزرعه در بیروت شناسایی کردند که حامل 100 کیلوگرم مواد منفجره، کمربندهای انفجاری و خمپاره بود.

این تروریست مسئول وارد کردن خودروهای بمب‌گذاری شده و افراد انتحاری به ضاحیه جنوبی بیروت بوده است و از زمان خروجش از اردوگاه عین الحلوه تحت تعقیب قرار داشت تا بالاخره در یک عملیات دقیق ارتش به دام افتاد.

ارتش لبنان دیروز بنا به اعترافات نعیم عباس همچنین خودروی دومی از نوع کیا را که از یبرود در مرز سوریه در حال حرکت به داخل خاک لبنان و سپس بیروت بود توقیف کردند این دو خودرو در حال انتقال به افراد انتحاری برای ارتکاب انفجار تروریستی در ضاحیه بودند.

ارتش لبنان در همین راستا یک انبار حاوی موشک و مواد منفجره و موادی که در ساخت مواد منفجره به کار می‌رفت و همچنین کارت‌های شناسایی تقلبی و مهرهای تقلبی در بیروت پیدا کردند که برای انفجارهای تروریستی در بیروت به کار گرفته می‌شد.

بازجویی‌ها از بازداشتی‌های مرتبط با گروه تروریستی عبدالله عزام ادامه دارد و مطمئنا اعترافات بیش تر آنها کمک زیادی به ارتش لبنان در بازگرداندن امنیت به این کشور خواهد داشت.

منابع امنیتی لبنان بعید می‌دانند که دستگیری نعیم عباس پیامدهای امنیتی برای لبنان و فلسطین و به ویژه اردوگاه عین الحلوه جایی که وی به آن تعلق داشت به وجود آورد و اکنون می‌توان گفت با مرگ الماجد، دستگیری عمر الاطرش و اکنون دستگیری نعیم عباس گروه تروریستی عبدالله عزام رو به موت است و در احتضار به سر می برد.

اردوگاه عین الحلوه نیز با دستگیری عباس همراهی کردند و ارتش لبنان تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف اردوگاه اتخاذ کرده است تا هیچ کدام ار اعضای گروه عبدالله عزام امکان فرار از اردوگاه را نداشته باشند به همین منظور پایگاه‌های ایست و بازرسی هم هویت عابران را به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌دهند.

بسیاری در اردوگاه عین الحلوه از خبر دستگیری عباس ابراز رضایت می‌کنند و به اعتقاد آنها بار سنگینی از دوش عین الحلوه برداشته شد زیرا وقتی دست نعیم عباس در این اقدامات تروریستی لو می‌رفت همه اردوگاه مسئولیت اقدامات تروریستی وی را متحمل می‌شدند.

فعالان سیاسی، دینی و اجتماعی در صیدا نیز هر کدام با صدور بیانیه‌ها از ارتش لبنان در دستگیری این متهم اقدامات تروریستی در لبنان قدردانی کردند.

گروه تروریستی عبدالله عزام مسئولیت حمله دسامبر سال گذشته به سفارت ایران را در منطقه بئر حسن بیروت بر عهده گرفته بود.

بر اثر دو انفجار که در سفارت ایران واقع در بیروت روی داد 26 تن شهید و 146 نفر دیگر زخمی شدند که رایزن فرهنگی سفارت ایران در بیروت نیز در بین شهدا بود.

2323

 

کد N121126

وبگردی