آفتاب
محمدیان:

اسلام سیاسی مشکل اصلی نظام سلطه است

اسلام سیاسی مشکل اصلی نظام سلطه است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اسلام سیاسی مشکل اصلی نظام سلطه است،گفت: شناخت شگردها و راهبردهای نظام سلطه مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن حضور در دوازدهمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور حامل پیام شفاهی رهبر انقلاب به این اتحادیه بود.

وی در ابتدا با قرائت پیام رهبر انقلاب به دانشجویان حاضر در مراسم شور و شوقی معنوی بخشید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در رابطه با این پیام رهبری بیان کرد، تشکل‌های دانشجویی زیادی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و این پیام شامل این ها نیز می‌شود البته نامه شما به حضرت آقا شان نزول این پیام را فراهم کرد؛ مقام معظم رهبری فرمودند همه تشکل‌های دانشجویی انتظار پیام دارند و این پیام من را به سایر دوستان خود نیز برسانید.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان اینکه 7 روز مهمان بارگاه نورانی امام رضا(ع) بودن توفیق زیادی می‌خواهد، در ابتدا صحبت‌هایش روایتی از امام رضا‌(ع) به عنوان هدیه‌ای از این حضرت برای دانشجویان بیان کرد.

وی این روایت را راهگشا برای زندگی افرادی دانست که انگیزه سیر و سلوک معنوی و پیمودن مراحل و منازل کمال را دارند. امام رضا‌(ع) یک برنامه جامع را در 10 دستور برای پیروانشان بیان کرد.

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه خاطر‌نشان کرد:هنگامی عقل یک فرد مسلمان کامل می‌شود که این 10 ویژگی را در خود ایجاد کند زیرا تمام امتیاز انسان و وجه تمایزش با سایر مخلوقات در عقل اوست که باعث کرامت انسان می‌شود. خداوند پس از آفرینش انسان به خود تبریک گفت و او را احسن الخالقین دانست که اگر این عقل را از انسان بگیرند انسان دیگر تمایزی با سایر مخلوقات ندارد. کرامت انسان به عقل است و عقل زمانی کرامات انسانی را تضمین می کند که دارای این 10 ویژگی باشد.

وی اضافه کرد: اولین ویژگی از بیان امام رضا (ع) این است که انسان باید به جایگاهی برسد که از نوع رفتار و تعاملش با دیگران، انسان ها به خیر و امید او امید داشته باشند که در این صورت معلوم می شود عقل به فضل رسیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در مورد دومین ویژگی گفت این است که دیگران با شما احساس امنیت کنند و از شر شما نگران نباشند. افرادی که با شما زندگی می‌کنند از شر و نقشه کشیدن علیه خودشان احساس وحشت و نگرانی نکنند به بیان دیگری این نباشد که بگویند ما را به خیر تو امید نیست شری نرساند.

حجت‌الاسلام محمدیان این دو ویژگی را زمینه لذت بخش شدن زندگی افراد دانست و سومین ویژگی را این طور بیان کرد که اگر انسان زمانی که از دیگری خیری می بیند و حرف و کار خیری می بیند و این خیر دیگران به نظرش بزرگ باشد عقل او رشد می کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در توضیح چهارمین ویژگی و خود کم بینی انسان بیان کرد، اگر فرد هرچه کار خیر انجام می دهد را کم ببیند از بت خود بزرگ بینی خارج شده است. ما اگر خیر خودمان را هرچند خیلی بزرگ باشد، کوچک ببیند و خیر دیگران را هرچند که کوچک باشد بزرگ ببیند این خصلت باعث می شود انسان از بت خود خواهی و خود بزرگ بینی خارج شود.

وی پنجمین ویژگی را این چنین بیان کرد که انسان باید به جایی برسد که اگر دیگران برای درخواست کمک به او مراجعه کردند، احساس دلزدگی و خستگی پیدا نکند و هرچه بیشتر به دیگران کمک کند باعث لذت روحی او بشود که این به معنی حق دیگران را برای کمک به آشنایان ضایع کردن نیست بلکه باید از این مسیر در خدمت به همه بندگان خدا باشد. در بین همه مستحبات، مستحبی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست و مستحبی بالاتر از غبار غمی را از صورتی زدودن و دل شکسته‌ای را بدست آوردن و افتاده‌ای را دست گرفتن نیست البته این باید از راهش باشد و انسان از خدمت کردن به بندگان احساس خستگی نکند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ششمین ویژگی را علم اندوزی انسان دانست و بیان کرد، انسان باید تا زمانی که زنده است از یاد گرفتن و طلب علم خسته نشود و مشتاق علم اندوزی باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها هفتمین ویژگی را این گونه بیان کرد که انسان در راه خدا فقر و نداری را می‌پذیرد و به دنبال ثروتی که در راه خدا نیست نمی‌رود. در راه خدا فقر را تحمل می کند تا به ثروت مشکوک نرسد که این نکته زمانی برای شما روشن تر می‌شود که وارد زندگی شوید و در دوراهی‌ها قرار بگیرید می‌بینید که برخی مواقع خدا راضی نیست که هر ثروتی را بدست آورید اما درست همان جا توجیهات شروع می شود.

محمدیان ادامه داد: آن قدر توجیهات وجود دارد که انسانی که حتی حاضر نبوده از یک سوپر مارکت شکلاتی را بدزدد امروز خیلی راحت میلیارد‌ها تومان از بیت المال کشور را به تاراج می‌برد. چرا که یک رانت و یک موافقت اصولی گرفته و حالا پول بیت‌المال را از شیر مادر حلال تر می‌داند ولی کسی که در مسیر خدا باشد فقر را به ثروت ترجیح می‌دهد

وی هشتمین ویژگی را نشانه عقل دانست و بیان کرد: انسان حاضر می‌شود حقارت و کوچکی را بپذیرد ولی عزت نزد دشمنان را نمی‌پذیرد و از راه خداوند خارج نشود. این ویژگی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، هرچه انسان در راه خدا کوچک تر بشود بهتر از آن است که در چشم دشمنان خدا عزیز شود. اشخاصی هستند که فقط جهت مطرح شدن در رسانه‌های خارجی حرف‌هایی می‌زنند که حتی خلاف اعتقادات خودشان است اما صرفا برای تشویق دشمنان و پذیرفته شدنشان به عنوان یک تحلیلگر سیاسی حاضر به زدن این حرف‌ها می‌شوند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نهمین ویژگی، نشانه رشد عقل انسان را در این دانست که گمنامی نزد او از شهرت لذت بخش تر باشد به همین علت است که شهدای گمنام مقام والایی نزد خداوند دارند. فرد عاقل می داند که شهرت چیزی جز توهم و خیال نیست ولی کسی که به دنبال شهرت است عقلش هنوز نابالغ است. شهرت اگر خودش به سراغ انسان بیاید این یک امتحان الهی است اما اگر شخص برای رسیدن به شهرت سعی و تلاش کند و دغدغه فکری او این باشد قطعا در عالم کودکی سیر می کند.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه بیان کرد، دهمین و آخرین ویژگی از نگاه امام رضا مهم ترین ویژگی است که آن این است که انسان به جایگاهی برسد که هرکس را که دید از خود بهتر بداند و خود را از هیچ کس برتر نمی بیند که اگر فردی این گونه باشد به خداوند نزدیک می شود.

وی با اشاره به اینکه باطن خوب بهتر از ظاهر خوب است بیان کرد، مواجهه با افراد از دو حالت خارج نیست: یا قبول دارید که آن شخص از شما بالاتر و با تقوا تر است یا در محاسبات عادی فکر می کنید که پایین تر است اگر فردی را مشاهده کردیم که ظاهر خوبی ندارد باید بدانیم که شاید باطن خوبی دارد که ما از آن بی خبر هستیم، خیری دارد که خداوند می پسندند و ما آن خیر را دارا نیستیم و زمانی که فرد خوبی را دیدیم، از خدا بخواهیم تا ما را به خوبی او نزدیک کند.

محمدیان بیان کرد: آنچه که باعث سقوط شیطان شد این بود که خود را برتر از انسان دانست و گفت: “اُنا خیرٌ منه” من کجا و آدم کجا؟! من برتر از او هستم. آتش گرم، روشن و فعال است اما خاک سرد و تاریک و بی حرکت می باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان خود بزرگ بینی انسان را عامل سقوط او دانست و بیان کرد که این قانون خداست که اگر فردی متواضع باشد او را به مقام بالایی می برد و هرکس که خود بزرگ بین شود به پایین می آید و این است که آب همیشه رو به پایین سرازیر است و قله ها ها همیشه تشنه اند. در روایتی ذکر شده که خداوند خطاب به موسی فرمود آیا می دانی چرا من تو را انتخاب کرده ام؟ زیرا که در بین بندگانم هیچکس به اندازه تو احساس کوچکی نمی کرد و تو خود را از همه حقیرتر می دیدی به همین دلیل تو را انتخاب کردم

وی در مورد استعداد های آدمی گفت: این خداوند است که به هرکسی استعدادی می دهد به یکی کم و به دیگری زیاد، این نیست که ما زحمت بکشیم تا این استعدادها را به دست بیاوریم، یکی در خانواده ثروتمند به دنیا می آید و دیگری در خانواده فقیر، این مسائل در اراده ما نیست. چیزی که در دست و اختیار ماست این است که مراقب باشیم گرفتار خود بزرگ بینی نشویم و این همان تذهیب نفس است. گاهی نفس به آدم می گوید که تو خیلی انسان مهمی هستی، حرفی که تو زدی بسیار با اهمیت بود و طرحی که تو دادی طرح قابل تأملی بود و در کل تمام وجوهت را مقابل خودت بزرگ می نماید. پس باید مراقب باشیم به همین علت حضرت فرموده اند که مورد دهم بسیار مهم است، مبادا که خود را از کسی بالاتر و برتر بدانید.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه در مورد توصیه های مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند که نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه هایش بشناسید و راهبردهای واقعی آن را تجزیه و تحلیل کنید و برای رویارویی با آن تمام تلاش خود را به کار بگیرید.

وی ضمن اشاره به راهپیمایی با شکوه 22 بهمن بیان کرد، اگر تاریخ انقلاب های معاصر را بخوانید، هیچ انقلابی وجود ندارد که پس از گذشت35سال مردم با همان شور و حال اولیه شان در صحنه حاضر باشند و همان شعارها را تکرار کنند. این حرفها را فی البداهه نمی گویم بلکه از روی علم به شما می گویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن بیان اینکه در طول سی و پنج سال تقریبا یک نسل عوض می شود، افزود تقریبا نصف افرادی که دیروز در راهپیمایی شرکت کردند اکثرا در زمان آغاز انقلاب نبودند با این وجود حتی ذره ای احساس نکردیم که از حضور و شور مردم کاسته شده باشد. حقیقتا هرسال این احساس را داریم که مردم با شور و شکوه بیشتری مشارکت می کنند. مردمی که در راهپیمایی شرکت می کنند قشری را تشکیل می دهند که بیشترین مشکلات و دردهای جامعه روی دوش آنها سنگینی می کند. مبادا گمان کنید که همه چیز برای آنها خوب و آسوده است و هیچ مشکلی ندارند، بلکه پای صحبت های هرکدامشان که بنشینی یک دلی پر از غصه و مشکلات و نگرانی دارند.اما با تمام این مشکلات با صلابت می آیند و پای انقلاب می ایستند. باید خدا را به خاطر این ملت دانا و متعهد شکر کرد.

وی در مورد تهدید های آمریکا گفت: بعضی کشورها هستند که با یک اخم آمریکا خودشان را می بازند و کم می آورند. اما کشور ما را از زمانی که انقلاب کرده ایم تهدید نظامی می کنند و می گویند که همه گزینه ها روی میز است و اما با تمام اینها در بین مردم اندکی دلهره و نگرانی احساس نمی کنید. همان طور که دیدیم مردم گزینه های روی میز اوباما را به تمسخر گرفتند و هیچ ترسی از این تهدیدات ندارند. مردم این قدرت را با تکیه بر خدا و ایمان به وعده های الهی بدست آورده اند. مردم ما ضمن این که همه چیز را می بینند اما آرام و با طمأنینه زندگی می کنند و هیچ کس خم به ابرو نمی آورد که باید خدا را بابت این روحیه و استقامت که در طول تاریخ کم نظیر است شکر کنیم. مردم عهدشان را با نظام با جان و دل و از تمام وجود بسته اند و خدا هم به عهد خویش پایبند است.

محمدیان هم چنین افزود: در مورد انقلاب اسلامی ویژگی هایی وجود دارد که یکی از مهم ترین ویژگی ها مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی است. این ویژگی عقب گردی ندارد. بعضی می گویند انقلاب فرزندان خود را می خورد باید در جواب بگوییم انقلابی فرزندان خود را می خورد که تغییر ماهیت داده باشد ولی انقلاب ما پس از گذشت 35سال اصالت خود را حفظ کرده است اگر فرزندانی از انقلاب به حاشیه رفته اند به دلیل فاصله گرفتن آنها از اصول است و نه تغییر ماهیت انقلاب.

وی ادامه داد: باید بدانیم عده ای از انقلابیون دیروز از مبارزه خسته شده اند و این ها نه با مشاهده قران بر سر نیزه ها بلکه با دیدن پرچم سفید در دست چدنی دشمنان دعوت به سازش می کنند.عده ای هم گرفتار شیرینی دنیا شده اند طبق بیان امام حسین (علیه السلام) شکم هایشان از حرام انباشته شده است و زندگی های اشرافی، تفریحات مرفهان بی درد و… موجب شده است که دیگر حال مبارزه با نظام سلطه را نداشته باشند و فکر می کنند دیگران هم مثل آنها هستند و می خواهند برای ملت نسخه ی ذلت بپیچند البته بعضی انقلابیون هم در مبانی فکری خود دچار تردید و تحقیر شده اند و در حال حاضر استکبار ستیزی را بر خلاف گذشته غلط میدانند در واقع معلوم می شود همان موقعی هم که انقلابی بودند خیلی با مبانی فکری غنی آشنا نبودند و صرفا تابع احساس بوده اند، این ها هم به بن بست رسیده اند و نسخه ی سازش می پیچندو همچنین عده ای هم بودند که از اول انقلابی نبودند و خود را به دلیل منافع در لباس انقلابیون در آورده بودند و در کنار سفره انقلاب بیشترین بهره ها را بردند و بعد هم گفتند که زمان انقلاب هم موافق صحبت های امام نبودیم اما جرئت بیان آن را نداشتیم ما باید توجه کنیم که متن انقلاب آن بود که دیروز در خیابان ها در 22 بهمن دیدیم. البته در حاشیه یک عده انقلابیون پشیمان شده هم دیده می شوند اما متن قطعا مهم تر است. البته شما باید به حاشیه ها هم توجه داشته باشید عده ای پشیمان، عده ای خسته و عده ای هم دنیا زده هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از وظایف دانشجویان یاد کرد و گفت: شناخت درست نظام سلطه و آگاهی از راهبردهای آن نظام و پیدا کردن راههای مقابله و رویاروی و موضع تهاجمی داشتن در برابر نظام سلطه از وظایف دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی آن بود که از روز اول موضع تهاجمی در برابر نظام سلطه داشته و نه صرفا موضع دفاعی.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم چنان با سوال ” چرا انقلاب اسلامی نمی تواند با نظام سلطه کنار بیاید؟ ” بحث خود را ادامه داد و از دانشجویان خواست که بحث های تئوریک این مطالب را با زبان دانشگاهی و مستندات تاریخی با مبانی فکری مکتب اسلام و آموزه های اهل بیت علیه اسلام تبیین کنند. و گفت: همانطور که می دانید اکنون بسیاری از جوانان دانشجو نیاز به دانستن بیشتری درباره این مطالب دارند. مطالبی هم چون اینکه چرا ما به نظام سلطه بی اعتمادیم و چرا هویت اسلامی با هویت نظام سلطه قابل جمع نیست؟

محمدیان در این باره گفت: نسل جوان ما باید مبانی فکری در نظام سلطه را بداند و اینکه آن تفکر فعالی که در انقلاب اسلامی وجود دارد و نظام سلطه را به خطر انداخته است، چیست؟ ما باید آن را بشناسیم و شما نیز باید آن را برای دیگر دانشجویان تببین کنید و این واضح است که نظام سلطه احساس خطر می کند. پس باید جوهره تهدید انقلاب اسلامی برای نظام سلطه را شناخت. ما باید ببینیم کدام بخش انقلاب در توری که قدرت های بزرگ برای اسارت ملت ها پهن کرده اند شکاف ایجاد کرده و این شکاف آنچنان بزرگ بوده است که آن ها را به این جنون کنونی رسانیده است.

محمدیان ابراز داشت: یکی از مبانی فکری ما بحث آزادی برای مستضعفین جهان بوده است و ما معتقدیم نه فقط مسلمانان بلکه هر انسانی در دنیا گرفتار باشد و صدای فریاد او به گوش ها برسد ما در برابر آن مسئولیم و این مطابق روایات معتبر ماست. “هرکس صدای انسانی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.” (امام علی علیه السلام) این موضوع که کمکهای ما صرفا به محدوده جغرافیایی خود محدود گردد و اوضاع فلسطین، سودان، سوریه و… به ما ربطی نداشته باشد و ندانیم که چه در آنجا می‌گذرد با مبانی فکری ما نمی خورد.

وی افزود: اگر زمانی از شیعه بودن علی علیه السلام دست برداریم دیگر انقلاب اسلامی هم معنی نخواهد داشت، آنگاه است که می توان گفت دیگر مظلومان عالم ربطی به ما ندارند. آن مسئله ای که نظام سلطه را نگران کرده و او احساس خطر می‌کند همین ویژگی های اسلام است؛ اسلام سیاسی مشکل اصلی نظام سلطه است وگرنه این نظام حاکم مشکلی با نماز و روزه و حج بسیار و شب تا صبح ذکر گفتن ندارد. مشکل زمانی است که در کنار عبادات جهاد هم کنیم و ملت با بخش سیاسی اسلام هم کار داشته باشند.

وی درباره تفکر انقلابی گفت: اسلام سیاسی است که خطر ایجاد می‌کند و در داخل تئوریزه می کنند. دین مقدس است و قداست دین را خراب می کنند . تفکر جهاد، شهادت طلبی، عفاف، حریم داشتن و کنترل شهوات موجب عزت خواهی و استقلال می شود. جوان پاکدامن می تواند سرباز این جبهه باشد و بیشترین ضربه را به دشمن بزند. تمدن نظام سلطه برپایه شهوات و غرایز جنسی است و می خواهند جوان را سرگرم این کنند که نداند چه اتفاقی می افتد. جوانی که در شهوات غرق شود آیا می فهمد در کشورش چه اتفاقی می افتد؟ اگر تفکر انقلاب اسلامی برپایه پاکدامنی حیا و عفاف تاکید می کند برای این است که جوان فرصت فکر کردن پیدا کند. انقلاب اسلامی دروغ های بزگ غرب را افشا کرده است، دروغ هایی که چهره غرب را افشا کرده است و عده ای باز به دنبال این هستند که ما برگردیم و این دروغ ها را باور کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خواست تا مبانی تعارض ما از نظر مبانی عقیدتی، تاریخی، جامعه شناختی و هم مستندات خوبی که وجود دارد، نظام سلطه را در دانشگاه تبیین کنند.

وی هم چنین ادامه داد: بعضی ها فکر می کنند چون در این 35سال گذشته با غرب ارتباط نداشتیم عقب افتاده ایم. باید مقایسه ای کنیم که مقام معظم رهبری در این باره تاکید کردند، همان زمانی که انقلاب پیروزشد در مصر هم” مبارک” با دوسال فاصله به قدرت رسیده بود . مبارک تمام این 35 سال را کامل در اختیار نظام سلطه بود هیچ وقت به آمریکا نه نگفتند ولی ما کشوری بودیم که با آمریکا تفاوت داشتیم و خیلی جاها ما را تحریم کردند. مصر و کشور ما از نظر تمدنی، مردم و تفکرات خیلی بهم نزدیک هستند و آن زمانی که انقلاب پیروز شد هم از نظر اقتصادی هم شبیه ما بود اما الان وضع آن ها چگونه است که با آمریکا ارتباط داشته است و وضع ما چگونه است، نه از نظر فرهنگی و نه اقتصادی، سیاسی و تمدنی قابل مقایسه با آن ها نیستیم.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها افزود: شناخت شگردها و راهبردهای نظام سلطه مهم است. این نظام الان با تمام چالش هایی که دارد جهان را مدیریت می کند اگر راهبردهای نظام سلطه را خوب نشناسیم نمی توانیم در رویارویی به درستی نقش خود را ایفا کنیم.

وی با تاکید برآن که انجمن های اسلامی باید وقت بیشتر را صرف شناخت نظام سلطه کنند بیان کرد، مدیرت نظام فکرها که مهم ترین راهبرد نظام سلطه است باید تبیین شود. دوران جنگ نرم با مدیریت افکار پیش می رود و در جاهایی که جنگ نظامی هست از گزینه های روی میز حرف می زنند ولی واقعا موفقیت نظام سلطه به خاطر مدیریت بر اندیشه ها بوده که اصلا فرصتی برای فکر کردن باقی نگذاشتند. آن قدر نظام سلطه رسانه ها را تکثیر کرده و مردم را به خود مشغول کرده است که اجازه نمی دهد مردم فکر کنند و خودشان جای آن ها فکر می کنند. بر افکار و اذهان تاثیر می گذارند. تبیین کردن پرده تزویر و ظاهر سازی که نظام سلطه در مقابل مردم ایجاد کرده است، از وظایف دانشجویان است.

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه سخنان خود اشاره داشت: سازمان ملل و حواشی که مطرح می کنند مثل حقوق بشر، دموکراسی و آزادی و لذت جویی که پرده تزویر آن ها است را باید نشان دهیم. بحث توسعه ای که دنبالش هستند و در کشور ما کسانی که در جریان سازش قرار می گیرند و تمام نگاه های توسعه ای آنها را ترجمه می کنند باید تبیین کنیم

وی کار کردن روی شگرد توهم توطئه را وظیفه دیگر دانشجویان دانست و افزود: چون آن ها می خواهند این طور القا کنند که شما دچار توهم توطئه شده اید و نظام سلطه ای در کار نیست، می خواهند این طور نشان دهند که واقعیت جهان وجود یک دهکده است که فقط باید یک کدخدا آن را اداره کند و شما باید این کدخدا را بپذیرید. دهکده نظم می خواهد ولو ظالم هم باشد با ظلم هم باید نظم را ایجاد کند. در قبل از انقلاب بسیار این جمله را به ما می گفتند که با مشت که نمی توان به تانک زد و جلوی گلوله ایستاد الان حرف از تانک گذشته است و گفتند که باید سر تسلیم در مقابل نظام سلطه فرود آوریم . در مقالات آقای سریع القلم گفته شده است که استقلال با قرائتی که سال 57بود اصلا وجود ندارد و شما نمی توانید مستقل باشید و باید با نظام و کدخدا هماهنگ شوید. گفتند که ذهن شما خراب است و همه چیز را با بدبینی نگاه می کنید در حالی که نظام سلطه به دنبال ترقی و تعالی و پیشرفت شما هستند می خواهند از تمدن عقب نمانید. اعتقاد آن ها این است که دوران مبارزه گذشته و باید آن را رها کنید. در عصر ارتباطات باید به آن توجه کرد که همه چیز به مبارزه برمی گردد اگر مبارزه نکنید کاری به شما ندارند مثل گوشت بی استخوان اما مبارزه آن استخوانی است که در گلوی نظام سلطه گیر کرده است و تمام تلاش آن ها این است که مبارزه را از ما بگیرند.

محمدیان در پایان خطاب به اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل گفت: شما مجموعه ای هستید که در دانشگاه از نظر تاثیر گذاری ظرفیت برداشتن گام های بلند برای انقلاب را دارید. شما باید گذشته مجموعه و تاریخ تشکل خود و پیچ و خم هایش را به همه منتقل کنید. امروز به عنوان یک مجموعه به معنی واقعی انقلابی در دانشگاه حضور دارید قدر خود را بدانید و به این فکر باشید که بنایی که در دانشگاه ایجاد کردید باید رفیع تر و بلندمرتبه تر شود و همه احساس کنند یک منطق و استقلال قوی برای انقلابی بودن وجود دارد و یک معنویتی از شما به دانشگاهیان برسد و پاکی خلوص و صداقت را در وجود شما احساس کنند. شما باید ملجا دانشجویان شوید تا عطر معنویت، صداقت، شجاعت و انقلابی بودن شما به مشام همگان برسد.

کد N121123

وبگردی