آفتاب

تظاهرات خشونت بار در کاراکاس دو کشته برجای گذاشت

تظاهرات خشونت بار در کاراکاس دو کشته برجای گذاشت

درگیری مخالفان دولت با نیروهای پلیس در پایتخت ونزوئلا منجر به کشته شدن دو نفر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در جریان تظاهرات ضددولتی در شهر کاراکاس دو دانشجو کشته شدند. در این تظاهرات که در اعتراض به سیاست های "نیکلا مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا انجام گرفت، معترضان خشمگین با نیروهای امنیتی درگیر شدند. به گفته "ماریا کورنیا" از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا این افراد مورد هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.

وی با انتقاد از سرکوب اعتراضات در ونزوئلا گفت این دو نفر به این خاطر که صدای اعتراض خود را بلند کردند، کشته شدند. با این حال مقامات دولتی ضمن رد این اتهامات شمار کشته شدگان در این تظاهرات را یک نفر اعلام کرده و می گویند فرد کشته شده جزو طرفداران دولت بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد در مناطق مرکزی کاراکاس گروهی بالغ بر 100 دانشجوی مخالف دولت به مقابله با نیروهای امنیتی پرداخته و این اقدام منجر به تیراندازی شده است. بر این اساس یکی از کشته شدگان دانشجوی 24 ساله مخالف دولت و دیگری از اعضای یک گروه حامی دولت ونزوئلا بوده است.

گفتنی است اقدامات اخیر رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا از سوی گروه های مخالف به عنوان تلاش وی برای افزایش قدرت دولت ارزیابی می شود. در همین راستا گروه های اپوزیسیون با بیان این که مادورو به دنبال اجرای خواسته های "هوگو چاوز" رئیس جمهوری فقید این کشور است، با وی به مخالفت برخاسته اند.

کد N121036

وبگردی