آفتاب

واکنش آمریکا به سفر السیسی به روسیه

واکنش آمریکا به سفر السیسی به روسیه

تسنیم نوشت:

وزارت خارجه آمریکا به سفر وزرای دفاع و خارجه مصر به پایتخت روسیه که در راستای تقویت روابط دوجانبه صورت گرفته است، واکنش نشان داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع و «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر به مسکو، گفت: بسیاری از کشورها به دلیل داشتن منافع مشترک با مصر، تمایل دارند با این کشور که در حال حرکت رو به جلو است، روابط برقرار کنند. وی افزود که واشنگتن بارها اعلام کرده است که تماس‌های خود با همه طرف‌های مصری را ادامه خواهد داد.
بر اساس این گزارش، فهمی و السیسی روز گذشته وارد مسکو شدند و قرار است امروز پنج شنبه با همتایان روسی خود دیدار و درباره بسیاری از مسائل از جمله تقویت روابط دوجانبه مسکو و قاهره بحث و گفت‌وگو نمایند.
در همین رابطه برخی از منابع آگاه گفتند که السیسی در دیدار با همتای روسی خود خرید سامانه دفاع هوایی اس 300 ، موشک‌های ضد تانک کورنیت و چندین فروند بالگرد و هواپیمای میگ 29 را مورد بررسی قرار خواهد داد به خصوص اینکه آمریکا فروش بالگردهای آپاچی به مصر را متوقف کرده است.
در همین راستا، ناظران سیاسی سفر وزرای دفاع و خارجه مصر به روسیه را چرخش قاهره از آمریکا به روسیه برای تقویت روابط با این کشور بویژه در سایه مواضع اخیر آمریکا علیه مصر و تهدید آن به قطع کمک‌های نظامی، می‌دانند.

5252

کد N121034

وبگردی