آفتاب

سوریه پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در جولان را خواستار شد

سوریه پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در جولان را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد که اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حاکمیت این رژیم بر جولان نشانگر نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و بی‌اهمیت خواندن آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت تاکید کرد: اسرائیل تنها به حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه اکتفا نکرده است، بلکه دچار این توهم شده است که می‌تواند از حمایت خود از جنگ علیه سوریه برای تحقق خواسته‌های توسعه طلبانه و تلاش برای قانونی کردن اشغال بلندی‌های جولان سوریه سوء استفاده کند تا بدین ترتیب تمام قطعنامه‌های بین‌المللی را که بر پایان اشغالگری‌های اسرائیل در جولان تاکید دارد، نادیده بگیرد و بی‌اهمیت بخواند.

پیشتر آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی خواهان حل و فصل مسئله اشغال اراضی جولان در چارچوب بحران سوریه و گنجاندن آن در مذاکرات میان این رژیم با تشکیلات خودگردان فلسطین شده بود.

این مقام اسرائیلی گفته بود: برای همگان مشخص است که خطرات امنیتی مرتبط با توانایی‌های دفاعی ما ایجاب می‌کند که جامعه بین‌الملل "حاکمیت" اسرائیل بر جولان را به رسمیت بشناسد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی جایز نیست که به اسرائیل اجازه داده شود به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص پایان اشغالگری‌های اسرائیل در اراضی عربی ادامه دهد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: سازمان ملل تعاملی معمول با مسئله اشغال بلندی‌های جولان از سوی اسرائیل دارد و دست به اقدام جدی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت نمی‌زند.

انتهای پیام

کد N120991

وبگردی