آفتاب

روزنامه پاکستانی: انقلاب اسلامی ایران حامی ملت های مظلوم جهان بوده است

روزنامه پاکستانی: انقلاب اسلامی ایران حامی ملت های مظلوم جهان بوده است

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈاکسپرسˈ پاکستان پنجشنبه با اشاره به جایگاه رفیع انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با استکبار جهانی گزارش داد: انقلاب اسلامی ایران همواره از ملت های مظلوم جهان حمایت و در برابر ظلم نیروهای امپریالیستی ایستادگی کرده است .

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد امروز در گزارشی با عنوان بزرگداشت ˈسی و پنجمین سال انقلاب اسلامیˈ نوشت: ایران بعنوان همسایه نزدیک پاکستان؛ سی و پنج سال پیش به رهبری شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) موفق به سرنگونی رژیم طاغوت وقت و از بین بردن نفوذ قدرت های استکباری در منطقه شد.

در این گزارش آمده؛ با گذشت 35 سال و تا امروز؛ انقلاب اسلامی ایران با قدرت و اعتماد به نفس کامل دستاوردهای بزرگی را بدست آورده و در رسیدن به اهداف خود عملکرد موفقی داشته است.

در گزارش روزنامه اکسپرس تصریح شده؛ آغاز انقلاب اسلامی مانند طلوع خورشیدی روشن و تداوم آن مانند مهتاب درخشانی می باشد که این روند بیانگر عزم و اراده راسخ فرزندان اسلام در ایران برای تعهد به آرمانهای انقلابی بویژه حمایت از ملت های ستم دیده جهان و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین است.

این روزنامه پاکستانی نوشت: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب؛ حمایت از فلسطین و مبارزه مردم این کشور را در اولویت سیاست های خارجی خود قرار داد و جهانیان مشاهده کردند که ایران چگونه در مجامع مختلف از حق آزادی بیت المقدس دفاع و جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی را همواره محکوم کرده است.

روزنامه اکسپرس؛ شکست رژیم صدام حسین (تحت حمایت آمریکا و غرب) در هشت سال جنگ تحمیلی را یک موفقیت همیشه جاویدان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد و نوشت: فرزندان غیور انقلاب اسلامی ایران توطئه های غربی را با شکست دادن رژیم صدام با خاک یکسان کردند تا جایی که رژیم وقت در عراق بهمراه حامیان غربی خود از سازمان ملل متحد درخواست کمک برای میانجیگری بمنظور پایان جنگ کرد.

در گزارش این روزنامه اردو زبان تصریح شد؛ تبعات مثبت و درخشان انقلاب اسلامی ایران را امروز در مناطق مختلف جهان بویژه فلسطین مشاهده می کنیم؛ حتی سردمداران رژیم غاصب اسراییل نیز بارها اعتراف کرده اند که آنان در مقابل جنبش های جهادی و مقاومت فلسطین که همواره با پشتیبانی های معنوی ایران همراه هستند؛ با چالش روبرو شده اند.

اکسپرس نوشت: انقلاب دوم ایرانیان پس از پیروزی قیام مردمی در 22 بهمن؛ با تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران رقم خورد. ایرانیان انقلابی همچنین سفارت رژیم اسراییل را نیز تصرف کرده و آن مکان را با عنوان سفارت جدید فلسطین نامگذاری کردند.

این روزنامه پاکستانی گزارش داد: بسیاری از تحلیلگران و شخصیت های سیاسی جهان در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ادعا کرده بودند که این انقلاب پایدار نبوده و اهداف آن تضعیف خواهد شد؛ ولی ما خطاب به این یاوه گوها می گوییم که به یاری پرودگار متعال؛ انقلاب اسلامی ایران گام های سریعی در مسیر پیشرفت و ترقی برداشته و به تنهایی ضمن خنثی کردن توطئه های بدخواهان انقلاب؛ در برابر استکبار جهانی بویژه دشمنان اسلام سینه سپر کرده و مبارزه می کند.

روزنامه اردو زبان اکسپرس نوشت: آمریکا بهمراه متحدان غربی خود امروز با مشاهده پیشرفت چشمگیر انقلاب اسلامی ایران در بخش های مختلف؛ در نهایت برای حل اختلافات به پای میز مذاکره آمده و این موضوع نشان می دهد که جهان غرب به قدرت انقلاب ایران و درایت مقام های این کشور برای پاسخ به حرکت های احمقانه استکبار جهانی اذعان کرده اند.

آساق / 1095 ** 1514
کد N120963

وبگردی