آفتاب

افغانستان 65 زندانی "خطرناک" بگرام را آزاد کرد

افغانستان 65 زندانی "خطرناک" بگرام را آزاد کرد

مقام‌های دولت کابل از آزادی 65 زندانی از زندان بگرام خبر دادند؛ زندانیانی که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان آن‌ها را "مجرمانی خطرناک" قلمداد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعمت‌الله خاکی، سخنگوی زندان بگرام به خبرگزاری شینهوا گفت: صبح امروز (پنج‌شنبه) 65 تن از زندانیان زندان بگرام که از اعضای طالبان بودند، آزاد شدند. این اقدام به دستور گروه بازبینی که از سوی حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان منصوب شده است، صورت گرفت.

تصمیم آزادی این زندانیان در یک نشست به ریاست حامد کرزای که در ماه ژانویه برگزار شد، اتخاذ شده بود. در این نشست اعلام شد که مدرک کافی برای مجرم دانستن این زندانیان وجود ندارد و بنابراین آن‌ها تبرئه می‌شوند.

این در حالی است که ارتش آمریکا در افغانستان با اتخاذ این تصمیم برای آزادی زندانیان مخالفت کرد و افراد آزاد شده را مجرمانی خطرناک خواند.

نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: دولت جمهوری اسلامی افغانستان 65 زندانی خطرناک را آزاد می‌کند که موجب نگرانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است موضع نیروهای آمریکایی در افغانستان این است که مجرمانی که به افغانستان آسیب می‌زنند و فرآیند صلح را به خطر می‌اندازند، باید به خاطر جرایمشان در دادگاه حضور یابند.

انتهای پیام

کد N120866

وبگردی