آفتاب

کره جنوبی درخواست کره شمالی را رد کرد

کره جنوبی درخواست کره شمالی را رد کرد

تهران-ایرنا- یکی از مقامات کره جنوبی پنجشنبه اعلام کرد که سئول درخواست کره شمالی را برای به تعویق انداختن رزمایش نظامی ماه جاری با آمریکا را به دلیل آن که با برنامه ریزی دیدار مجدد خانواده های جدا شده کره ای همزمان می شود، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، مطرح شدن این تقاضا که در نشست روز گذشته (چهارشنبه) عنوان شد، این احتمال را به وجود آورده بود که برنامه ریزی برای دیدار مجدد خانواده های جدا شده کره ای بر اثر جنگ کره لغو شود و به تلاش های انجام شده برای اعتمادسازی میان سئول و پیونگ یانگ آسیب وارد شود.

ˈریو کل-جائهˈ وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی گفت: کره شمالی خواهان تعویق رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به مدت دو روز به دلیل مصادف شدن آن با برنامه دیدار مجدد خانواده های کره ای بوده است. تا آنجا که می دانیم، انجام چنین درخواستی غیرممکن است.

پیش از این کره شمالی از کره جنوبی و آمریکا خواسته بود تا این رزمایش را لغو کنند و هشدار داده بود که این رزمایش می تواند تنش ها را در شبه جزیره کره تشدید کند.

این درحالی است که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این رزمایش طبق برنامه قبلی اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد و اینکه تجهیزات و نیروها برای آغاز این رزمایش در مسیر آماده شدن هستند.

خبرگزاری شین هوا نیز گزارش داد که ارتش کره جنوبی پنجشنبه تایید کرد که رزمایش نظامی این کشور با آمریکا به تعویق نمی افتد و طبق برنامه تعیین شده برگزار خواهد شد.

ˈکیم مین سئوکˈ سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد: این رزمایش که ماهیتی دفاعی دارد و برای دفاع از کره جنوبی و شبه جزیره کره امری مهم به شمار می رود؛ برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود: رزمایش مشترک آمریکا - کره جنوبی طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد و اگر کره شمالی بخواهد اقدامات تحریک آمیز علیه این رزمایش انجام دهد، ارتش ما به شدت به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اخیرا گفته بود: کره شمالی در راستای بهبود روابط با کره جنوبی باید صداقت خود را در مورد اقداماتش برای خلع سلاح هسته ای نشان دهد و از انتقاد از رزمایش و تمرین های نظامی که ماهیتی دفاعی دارند، امتناع کند.

این مقام نظامی کره جنوبی تصریح کرد که روابط دو کره زمانی بهبود می یابد که مساله هسته ای کره شمالی حل شود و تهدیدهای کره شمالی فقط روابط دو کره را به مخاطره می اندازد.

کره شمالی نسبت به برگزاری این رزمایش به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد که برگزاری این رزمایش سالانه به شدت روابط دو کره را پرتنش خواهد کرد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بودند که برگزاری این گونه رزمایش های مشترک سالانه با هدف تقویت توان نظامی دو کشور و همچنین مقابله با تهدیدهای کره شمالی انجام می شود.

مترجمام**9234**1392
کد N120839

وبگردی