آفتاب

بغداد: محاصره فلوجه تا پایان مهمات افراد مسلح ادامه می‌یابد

بغداد: محاصره فلوجه تا پایان مهمات افراد مسلح ادامه می‌یابد

معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: طرح دولت در خصوص فلوجه این است که محاصره این شهر تا زمان پایان یافتن مهمات افراد مسلح که بخش‌های زیادی از این شهر را از حدود یک ماه قبل اشغال کرده‌اند، ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حسین الشهرستانی، معاون نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: طرح دولت در خصوص شهر فلوجه مبتنی بر این است که از عملیات نظامی که می‌تواند به کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه بیانجامد، اجتناب شود.

معاون نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: دستوراتی که صادر شده است مبتنی بر این است که ارتش به محاصره فلوجه ادامه دهد و مانع از ورود و خروج افراد مسلح و یا سلاح و تجهیزات به این شهر شود اما ارتش اجازه ورود مواد غذایی، دارو و سوخت را به این شهر می‌دهد و این در حالی است که ما می‌دانیم که افراد مسلح این مواد را تحت اختیار خود می‌گیرند.

حسین الشهرستانی عنوان داشت: بر اساس طرح دولت باید عرصه بر افراد مسلح تنگ شود تا سلاح و تجهیزات آنها پایان یابد و ساکنان این منطقه با نیروهای دولتی همکاری داشته باشند تا میزان خسارت‌ها کاهش یابد.

در همین راستا نیروهای امنیتی عراق شش تن از اعضای دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" را در شرق الرمادی به هلاکت رساندند که در میان این افراد، یک عربستانی نیز به چشم می‌خورد.

در همین حال یک منبع امنیتی در استان الأنبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی در منطقه "التأمیم" در غرب الرمادی مرکز الأنبار مقررات منع آمد و شد اعمال کرده‌اند.

این منبع خاطر نشان کرد: اعمال مقررات منع آمد و شد به این دلیل بود که اخباری مبنی بر اینکه تعدادی از تروریست‌ها در میان کوچه‌های منطقه التأمیم جولان می‌دهند، منتشر شد.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه التأمیم را محاصره کرده‌اند و عملیات تفتیش و بازرسی را آغاز کرده تا افراد مذکور را شناسایی کنند.

انتهای پیام

کد N120831

وبگردی