آفتاب

تاکید معاون ایران در سازمان ملل بر لزوم تلاش جدی برای کاهش فاصله بین کشورهای غنی و فقیر

تاکید معاون ایران در سازمان ملل بر لزوم تلاش جدی برای کاهش فاصله بین کشورهای غنی و فقیر

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر لزوم تلاش جدی برای کاهش فاصله بین کشورهای غنی و فقیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل نیویورک، روز جاری طی سخنرانی در جلسه سالانه کمیسیون توسعه اجتماعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت ارزیابی کلی اجرای سند اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل در مورد توسعه پایدار نشان می دهد که میزان پیشرفت توسعه اجتماعی در جهان به مقدار ناچیزی بوده و در دنیای امروز فاصله بین فقیر و غنی زیادتر شده و به حد هشدار رسیده است.

وی افزود: فقرزدایی در سطح جهانی همانطور که در گزارش مربوطه سازمان ملل آمده است تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تلاش جدی برای رفع آن صورت بگیرد.

دهقانی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان ملل حدود 842 میلیون نفر در جهان از سوء تغذیه رنج می برند و به عبارتی از هر 8 نفر یک نفر دارای سوء تغذیه است و 827 میلیون نفر از این افراد در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

سفیر کشورمان بحران مالی امروز در جهان که توسط کشورهای توسعه یافته ایجاد شده را از عوامل موثر در تشدید این روند و وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و فاصله طبقاتی در کشورهای در حال توسعه دانست و بکارگیری رهیافت اصولی در برطرف کردن این وضعیت را خواستار شد .

وی همچنین ضمن اشاره به گزارش سال 2012 برنامه توسعه سازمان ملل گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه و غیر قانونی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است ، بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، ایران توانسته شاخص های توسعه انسانی خود را بصورت جدی ارتقا داده و از شاخص 447/0 در سال 1980 میلادی به 777/0 در سال 2011 برساند.

دهقانی در همین خصوص افزود: جامعه بین المللی می تواند از تجربه کشورهایی که علیرغم بحران مالی توانسته‌اند شاخص‌های خود را افزایش دهند، استفاده نماید.

سفیر کشورمان اظهار داشت: براساس گزارش سال 2013 توسعه انسانی برنامه توسعه سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران در دوره 1990 تا 2012 توانسته است علی‌رغم تحریم های مذکور رتبه دوم رشد درآمد سرانه خالص ملی را حفظ نماید.

انتهای پیام

کد N120830

وبگردی