آفتاب

کره‌جنوبی رزمایش خود با آمریکا را طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌کند

کره‌جنوبی رزمایش خود با آمریکا را طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌کند

ارتش کره جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، مانور مشترک نظامی این کشور با آمریکا مطابق با برنامه‌ریزی انجام خواهد شد زیرا این مانور "ماهیتی دفاعی" دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کیم مین-سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرنگاران گفت: این مانور مطابق با برنامه‌ریزی‌های قبلی که سال گذشته میان واشنگتن و سئول مورد توافق قرار گرفته است، انجام خواهد شد.

پیش از این کره شمالی از همسایه جنوبی خود درخواست کرده بود که این مانور نظامی مشترک را به تعویق بیاندازد. این تقاضا از جانب کره شمالی طی یک نشست در روز چهارشنبه مطرح شده بود.

از سوی دیگر، یک مقام دولت کره جنوبی تقاضای کره شمالی را برای به تعویق انداختن رزمایش نظامی ماه جاری سئول با واشنگتن به جهت آن که با برنامه‌ریزی برای دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده کره‌ای تلاقی پیدا می‌کند، رد کرد.

مطرح شدن این تقاضا، این احتمال را به وجود آورده بود که برنامه‌ریزی برای دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده کره‌ای بر اثر جنگ کره لغو شود و به تلاش‌های انجام شده برای اعتمادسازی میان سئول و پیونگ یانگ آسیب وارد شود.

ریو کیل-جائه، وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی به پارلمان این کشور گفت: کره شمالی مصرانه خواهان تعویق رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به مدت دو روز به دلیل تلاقی آن با برنامه دیدار مجدد خانواده‌های کره‌ای بوده است. تا آنجا که مسئله به آن مربوط می‌شود، چنین چیزی غیرممکن است.

انتهای پیام

کد N120671

وبگردی