آفتاب

مقام ارشد روس دیدار با هیات سوری در ژنو را رضایت بخش خواند

مقام ارشد روس دیدار با هیات سوری در ژنو را رضایت بخش خواند

مسکو - ایرنا- ˈگنادی گاتیلوف ˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه، نتایج دیدار روز چهارشنبه خود با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و اعضای هیات اعزامی دولت این کشور به دور دوم نشست ژنو-2 را رضایت بخش خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، گاتیلوف ابراز امیدواری کرد که مذاکره میان هیات نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در ژنو به شیوه سازنده ادامه یابد.

وی گفت: ما دیدار سازنده ای با المعلم و هیات (دولتی) سوری داشتیم و به طور کامل از مذاکرات خود با آنها راضی هستیم.

وی افزود: این یک فرصت حیاتی است. ما متقاعد شده ایم که راه حل سیاسی تنها راهکار پایان دادن به مسایل سوریه به منظور متوقف کردن خشونت ها، مبارزه با تروریسم و ایجاد شرایط مناسب برای سعادت آتی این کشور است.

ایتارتاس در گزارش خود به نقل از یک منبع آگاه همچنین اعلام کرد که گاتیلوف روز پنجشنبه با احمد الجربا رییس ائتلاف مخالفان دولت سوریه در ژنو نیز دیدار خواهد کرد.

گاتیلوف در این مورد که اسناد ارایه شده توسط مخالفان دولت سوریه در دیدار سه جانبه مقام های روسیه، آمریکا و سازمان ملل در نشست ژنو-2 مورد بررسی قرار گیرد، ابراز تردید کرد.

وی افزود: اگر این سند حاوی مطالب اضافی یا شفاف مطابق با بیانیه نشست نخست ژنو درباره حل و فصل صلح آمیز مسایل سوریه باشد، می تواند به صورت طبیعی ارایه شود.

وی اضافه کرد: از نظر ما بیانیه ژنو پایه و اساس مذاکرات است و همه چیز باید در چارچوب آن باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه هنوز سند پیشنهادی مخالفان دولت سوریه را ندیده است، گفت: ما هنوز آن را مطالعه نکرده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات ژنو اظهار داشت: از نظر ما منطقی خواهد بود که مذاکرات به طورهمزمان در چند جهت به پیش رود.

دور دوم نشست ژنو-2 با رویکرد حل و فصل صلح آمیز مسایل سوریه دوشنبه این هفته با شرکت نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن در شهر ژنو سوییس تحت نظارت اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه آغاز شد.

اروپام/518 ** 1552
کد N120616

وبگردی