آفتاب

جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمهوری تاتارستان برگزار شد

جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمهوری تاتارستان برگزار شد

مسکو- ایرنا- جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شرکت جمعی از مقامات عالیرتبه و شخصیت های سیاسی جمهوری تاتارستان و کشورهای مختلف در ˈقازانˈ پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز چهارشنبه سرکنسولگری ایران در پایتخت تاتارستان، این جشن به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قازان برگزار شد.

در این جشن معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان، چند نماینده پارلمان این جمهوری، نماینده وزیر خارجه روسیه در تاتارستان، سرکنسول ترکیه در قازان و بیش از 300 نفر از ساکنان قازان حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه فرهنگی، ˈرسول شایانˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت های چشمگیر آن در عرصه های مختلف همچون فناوری نانو، نانو دارو، هوا- فضا، توسعه توانمندیهای دفاعی، المپیاد های ریاضی، شیمی و فیزیک و جایگاه کشورمان در تولید علم در جهان را تشریح کرد.

وی در این ارتباط به اشتغال به تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران به عنوان دستاورد بسیار مهم ایران اسلامی اشاره کرد.

خانم ˈگوزل اولیناˈ معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان نیز در این آیین ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روند رو به رشد مناسبات فرهنگی ایران و تاتارستان اشاره و بر ضرورت توسعه همکاری های فرهنگی دوجانبه تأکید کرد.

معاون وزیر فرهنگ تاتارستان در ادامه به تبیین نمونه هایی از همکاریهای فرهنگی ایران و تاتارستان در دو سال اخیر اشاره و نقش و تلاشهای وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان در نزدیکی و تعمیق مناسبات فرهنگی فیمابین را تحسین کرد.

در ادامه این جشن، نماهنگی درخصوص انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف ازجمله فناوریهای پیشرفته، صنعتی و پزشکی به زبان روسی پخش شد.

اجرای قطعات موسیقی اصیل ایرانی از گروه های موسیقی ایرانی مختاباد و صبا از برنامه های اصلی این جشن ملی بود که مورد استبال گسترده حاضران قرار گرفت.

گفتنی است؛ استقبال از این آیین به حدی بود که در سالن 400 نفری هیچ صندلی خالی وجود نداشت و حتی برخی به صورت ایستاده برنامه های جشن انقلاب اسلامی را تماشا می کردند.

جمهوری مسلمان نشین تاتارستان با ‎ 68هزار کیلومترمربع مساحت و سه میلیون و ‎ 800هزار نفر جمعیت در منطقه ولگا قرار گرفته و از مناطق توسعه یافته روسیه محسوب می شود.

اروپام/2242**518**1504
کد N120579

وبگردی