آفتاب

نخست وزیر ارمنستان: توسعه روابط با تهران در اولویت سیاست خارجی ایروان قرار دارد

نخست وزیر ارمنستان: توسعه روابط با تهران در اولویت سیاست خارجی ایروان قرار دارد

مسکو- ایرنا- تیگران سرکیسیان نخست وزیر ارمنستان با تأکید بر اهمیت روابط با ایران برای کشورش اعلام کرد: گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجی ارمنستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دولت ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد: نخست وزیر ارمنستان و ˈمحمد رییسیˈ سفیر ایران در ایروان در مورد وضع روابط دوجانبه و راه های توسعه همکاری های دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

موضوعات مربوط به همکاری های اقتصادی و بازرگانی، طرح احداث خط سوم انتقال برق فشار قوی ارمنستان- ایران از جمله طرح های مورد بحث در این دیدار بود.

دو طرف همچنین در خصوص طرح نیروگاه برق آبی ارس، طرح راه آهن ایران-ارمنستان و احداث خط لوله نفت گفت وگو کردند.

نخست وزیر ارمنستان گفت: اجرای این برنامه ها برای دولت ارمنستان در اولویت قرار دارند و تمام تلاش دولت برای اجرای آنها متمرکز خواهد شد.

سرکیسیان همچنین یادآوری کرد: دوازدهمین نشست کمیسیون همکاری های دولتی ایران و ارمنستان در سال جاری میلادی در تهران برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری این نشست فرصت برای گسترش همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف را فراهم کند.

سفیر ایران نیز به نوبه خود گفت: ایران برای روابط با ارمنستان اهمیت قائل است و برای توسعه آن تلاش می کند.

رییسی با بیان این که گسترش همکاری ها با ارمنستان در عرصه های مختلف اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد، افزود: توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه های انرژی و حمل و نقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در سال های اخیر روند رو به توسعه داشته و دو کشور در عرصه های مختلف با یکدیگر همکاری می کنند.

ایران و ارمنستان در چند سال اخیر چند طرح مشترک ازجمله خط لوله گاز اجرا کرده اند.

اروپام/2242**518**1504
کد N120544

وبگردی