آفتاب

وزیر امور خارجه آمریکا راهی منطقه آسیا شد

وزیر امور خارجه آمریکا راهی منطقه آسیا شد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه درحالی سفر به چند کشور منطقه آسیا را آغاز کرد که اوضاع در شمال شرق این منطقه و تحولات اخیر کره شمالی و همچنین روابط واشنگتن- پکن ،محورهای اصلی گفت و گو های وی را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این در حالی است که مسئله شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی نیز از جمله دیگر مسائل مهم مورد بحث میان مقام های آمریکا با کره جنوبی و چین خواهد بود.

جان کری ابتدا به کره جنوبی خواهد رفت تا با مقام های این کشور در مورد جدیدترین تحولات کره شمالی بحث و رایزنی کند. همچنین مسئله ˈکنت بائهˈ شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی از جمله دیگر محورهای این مذاکرات خواهد بود.

جان کری در حالی وارد سئول می شود که مقام های ارشد کره شمالی و کره جنوبی روز چهارشنبه برای اولین بار طی هفت سال گذشته دیدار کردند تا امیدها برای بهبود روابط میان دو کره افزایش یابد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی در زمانی صورت می گیرد که کره شمالی اخیرا به واشنگتن و سئول هشدار داده بود که رزمایش نظامی میان دو کشور را لغو کنند.

آمریکا بارها از کره شمالی خواسته تا ˈکنت بائهˈ تبعه آمریکایی زندانی در کره شمالی را آزاد کند اما این درخواست هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

کره شمالی اخیرا خواستار ازسرگیری مذاکرات شش جانبه هسته ای شد،اما واشنگتن و سئول بر این موضوع تاکید داشته اند که پیش از آغازهرگونه مذاکرات ،ابتدا کره شمالی باید صداقت خود را نشان دهد.

جان کری پس از سئول به پکن سفر می کند و قرار است با مقام های ارشد چین در مورد مسائل دو جانبه و مناقشه بر سر دریای چین جنوبی گفت وگو کند.

مترجمام**9234**5981
کد N120361

وبگردی