آفتاب

سازمان ملل تخصیص 406 میلیون دلار کمک‌ انسانی به افغانستان را خواستار شد

سازمان ملل تخصیص 406 میلیون دلار کمک‌ انسانی به افغانستان را خواستار شد

به گفته یک مقام ارشد سازمان ملل، این سازمان خواستار تخصیص 406 میلیون دلار برای رسیدگی به نیازهای مبرم انسانی در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، به گفته مارک بودن، رئیس اداره همکاری امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان، با وجود گذشت یک دهه از تلاش‌های بین‌المللی برای توسعه دولت افغانستان،‌ شرایط این کشور از دیدگاه انسانی همچنان وخیم است و حدود پنج میلیون افغان به کمک‌های خارجی برای زنده ماندن نیاز دارند.

بودن تصریح کرد که به دلیل ایجاد اختلال در انتقال خدمات بهداشتی به افغانستان در سال 2013، تعداد کسانی که نیاز به مراقبت بهداشتی درمانی دارند از 3.3 میلیون به 5.4 میلیون نفر رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت که حدود 10 میلیون افغان نیز امنیت غذایی ندارند.

بودن گفت که حدود 630 هزار نفر به دلیل درگیری‌های موجود در درون مرزهای افغانستان آواره هستند.

بودن ادامه داد که ممکن است به دلیل جلب توجه بیشتر افکار جهانی به بحران سوریه، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، نیازهای بشردوستانه افغان‌ها به یک "بحران دنباله‌دار" تبدیل شود.

سال گذشته میلادی 80 درصد از مبلغ درخواستی سازمان ملل به میزان 384 میلیون دلار به تقویت مشکلات انسانی در افغانستان اختصاص داده شد.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته میلادی 2600 مورد حادثه امنیتی برای کارکنان سازمان‌های بشردوستانه در افغانستان رخ داده بود گفت که این کشور خطرناکترین کشور جهان برای ارسال کمک‌های انسانی است.

انتهای پیام

کد N120269

وبگردی