آفتاب

عامل حمله انتحاری به زندان شهر حلب سوریه، یک تروریست انگلیسی بود

عامل حمله انتحاری به زندان شهر حلب سوریه، یک تروریست انگلیسی بود

لندن - ایرنا - منابع خبری انگلیس روز چهارشنبه تایید کردند که عامل حمله انتحاری هفته گذشته به زندان شهر حلب سوریه یک تروریست انگلیسی بوده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار خبر حمله یک تروریست انتحاری با خودروی بمب گذاری شده به زندان شهر حلب، طی روزهای اخیر گمانه زنی های گسترده ای در مورد انگلیسی بودن این تروریست بویژه در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که مقامات پلیس ضدتروریسم انگلیس نیز اعلام کرده اند در حال تحقیق درباره این گمانه زنی ها هستند.

تلویزیون ˈبی بی سیˈ روز چهارشنبه گزارش داد که این تروریست یک شهروند 41 ساله انگلیسی به نام ˈعبدالوحید مجیدˈ و از اهالی منطقه ˈساسکسˈ غربی واقع در جنوب انگلیس بوده است.

این تلویزیون انگلیسی افزود: مقامات رسمی به دلیل عدم وجود نمونه های ˈدی ان ایˈ هنوز هویت این تروریست را تایید نکرده اند ولی ماموران پلیس ضدتروریسم امروز در همین رابطه یک خانه را در جنوب انگلیس مورد بازرسی قرار دادند.

پیشتر گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده، این تروریست انتحاری را با نام مستعار ˈابو سلیمان البریطانیˈ معرفی کرده بود.

به گفته مقامات سازمان های امنیتی انگلیس در حال حاضر صدها نفر از اتباع این کشور به سوریه رفته اند و در کنار گروههای تروریست و افراطی می جنگند.

پلیس انگلیس طی هفته های اخیر حدود 10 نفر را در ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه دستگیر کرده است. اکثر این افراد هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شده اند.

اروپام**345
کد N120268

وبگردی