آفتاب
دیلی تلگراف خبر داد:

هزینه 320 میلیون پوندی اتحادیه اروپا برای تولید پهپادهای جاسوسی

هزینه 320 میلیون پوندی اتحادیه اروپا برای تولید پهپادهای جاسوسی

اتحادیه اروپا برای توسعه دانش ساخت نوع جاسوسی هواپیماهای بدون سرنشین بدون رعایت موارد دموکراتیک و بدون مشورت با پارلمان های اروپایی 329 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، اتحادیه اروپا بدون رعایت موارد دموکراتیک اقدام به هزینه کردن بیش از 320 میلیون پوند در امر توسعه دانش ساخت پهپادهای جاسوسی کرده است. 

در همین رابطه گروه های فعال در امر حقوق شهروندی در اروپا نگرانی خود را در مورد نتایج این اقدام اتحادیه اروپا اعلام کرده اند و از سوی دیگر نه پارلمان اروپا و نه هیچ یک از پارلمان های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان جزئیات دقیق این برنامه قرار ندارند.

گویا این طرح برای افزایش توان پلیس اروپا برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه و دیگر جرایم است.

در همین رابطه اعلام شده که سهم مالیات دهندگان انگلیسی در این طرح 46 میلیون پوند بوده در حالیکه این موضوع به اطلاع مردم نرسیده و در همین رابطه مرکزی به نام "استیت واچ" که یک نهاد نظارتی غیر دولتی در اروپاست اعلام کرد که انگلیس به طور محرمانه 70 میلیون یورو در حوزه برنامه های اروپا در امر کنترل هوایی اختصاص داده است.

به نوشته دیلی تلگراف، این موضوع در حالی فاش می شود که دولت "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، اطلاعات چندانی در خصوص نحوه هزینه بودجه اتحادیه اروپا در اختیار مردم قرار نمی دهد.

پیشتر اعلام شده بود که در پایان سل 2013 میلادی سامانه جدید نظارت مرز ها در اتحادیه اروپا با هدف مرتب کردن سیل مهاجران در اتحادیه اروپا آغاز بکار خواهد کرد.

سیستم جدید، در تاریخ دوم دسامبر سال گذشته ابتدا در مرزهای خارجی و سپس در مرزها میان کشورهای عضو آن اتحادیه آغاز بکار کرد. هدف اصلی این سامانه حفاظت از مرز اتحادیه اروپا در برابر مهاجران غیر قانونی بود.

کد N120131

وبگردی