آفتاب

ثبت‌نام بانوان در حوزه‌های علمیه از 26 بهمن ماه آغاز می‌شود

ثبت‌نام بانوان در حوزه‌های علمیه از 26 بهمن ماه آغاز می‌شود

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفت: ثبت نام بانوان در حوزه‌های علمیه و کسب علوم دینی از 26 بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام از خواهران علاقه مند به تحصیلات حوزوی گفت: خواهران می‌توانند از 26 بهمن ماه ماه سال جاری در سال تحصیلی 93 -94 ثبت نام نمایند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: 405 واحد آموزشی در سال آینده اقدام به پذیرش طلبه در میان بانوان متدین و متعهد می‌کند که با ساماندهی‌های انجام شده علاقه مندان بتوانند با شرایط مختلف نیز اقدام به ثبت نام نمایند.

وی همچنین ادامه داد: 355 واحد آموزشی در سطح کشور در سال تحصیلی 93-94 در مقطع سطح دو کارشناسی و 50 واحد آموزشی در مقطع سطح سه معادل با کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که «3 هزار طلبه خواهر به صورت مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران حضور دارند» گفت: در این میان دو هزار طلبه در سطح 3 و هزار طلبه در سطح دو مشغول به تحصیل هستند که در این زمینه آموزش‌های مجازی سهم مهمی در کسب علم توسط علاقه مندان دارد و پیشرفت‌های قابل توجهی در این بخش صورت پذیرفته است.

حسینی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در سطح 3 حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید افزایش یافته که این ظرفیت شامل 2500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 15 هزار نفر در سطح کارشناسی است.

وی با تاکید بر این‌که «فعالیت‌های حوزه در شورای عالی حوزه‌های علمیه به تصویب می‌رسد» گفت: حوزه علمیه خواهران رسالت مهمی در فهم دین در میان طلبه‌ها و درک معارف دینی از منابع ارزشمند و همچنین دست یافتن به استنباط استدلالی در معارف دینی است.

وی افزود: همچنین کسب مهارت‌های لازم در جهت ابلاغ دین در داخل و خارج از کشور با زبان‌های مختلف و در سطوح متفاوت نیز از دیگر رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه خواهران است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در خصوص دیگر وظایف مهم در این عرصه گفت: تحقق احکام الهی و مبانی دینی و دفاع از ارزش‌های دینی و پاسخگویی به سوالات و شبهات در جامعه نیز از دیگر رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی در خصوص جذب طلبه از میان خواهران با مدرک سوم راهنمایی خاطرنشان کرد: علاقه مندان در 15 مرکز آموزشی می‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند که این مراکز ویژه دارندگان مدرک سوم راهنمایی در میان ثبت نام کنندگان است.

حسینی یادآور شد: خواهران علاقه مند به تحصیلات حوزوی می‌توانند از 26 بهمن ماه لغایت 10 اسفند ماه سال جاری به صورت اینترنتی ثبت نام و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز به سایتwww.whc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N120079

وبگردی