آفتاب

عارف پیش از انتخابات چه پیغامی به خاتمی داد؟/تاجرنیا: پیروزی روحانی پیروزی اصلاح طلبان بود

عارف پیش از انتخابات چه پیغامی به خاتمی داد؟/تاجرنیا: پیروزی روحانی پیروزی اصلاح طلبان بود

ایلنا نوشت:

محمدصادق جوادی حصار تصریح کرد: محمدرضا عارف دارای چنان سعه صدر و بلندنظری است که در حوزه راهبری جریان اصلاحات تعریف می‌شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه برخی برخورد‌ها در جبهه اصلاحات موجب می‌شود فداکاری‌هایی از نوع انصراف عارف در انتحابات دیگر تکرار نشود، اظهار داشت: اینکه کسانی تصور کنند عارف چاره‌ای جز انصراف از کاندیداتوری نداشت‏، در واقع ایثار و از خودگذشتگی و درک عمیق او را از جامعه نادیده می‌گیرند و کار بزرگ او را کوچک جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: عارف با رفتار عزتمندانه و خردمندانه و البته هوشمندانه بخش دیگری از ظرفیت خود در اردوگاه اصلاح طلبان را به نمایش گذاشت. این حد بلندنظری و سعه صدر لازمه راهبری است. امروز عارف یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه راهبری جبهه اصلاحات است. نه فردی که عده‌ای بخواهند او را بازی بگیرند یا نگیرند. او یکی از ظرفیت‌های غیرقابل انکار در جهت جذب نخبگان و تعاطی نظری و همزمان یک کنشگر سیاسی است.

مشاور رییس ستاد انتخابات محمدرضا عارف در ادامه اظهار داشت: آقای عارف در دوره انتخابات به بنده ماموریت دادند که از سوی ایشان به آقای خاتمی پیامی برسانم که نه نیازی به شورای مشورتی هست و نه هیچگونه رایزنی. کافی است شما تلفن را بردارید و به من بگویید که مصلحت اصلاح طلبان در این است که تو انصراف دهی. تردید نکنید من کنار خواهم رفت. من وقتی پیام آقای عارف را به آقای خاتمی رساندم (شاهد من نیز آقای زمانی قمی است) چهار روز قبل انتخابات بود. آقای خاتمی گفتند از سوی من به آقای عارف سلام برسانید و بگویید که شما با قدرت کارتان را تا آخرین لحظه ادامه دهید. هرگاه منافع اصلاح طلبان اقتضا داشت من با شما در میان خواهم گذاشت. با این همه ما فعالیت‌های انتخاباتی را معطوف به تصمیمات بزرگان اصلاح طلب و آقای خاتمی ادامه دادیم.

از سوی دیگر علی تاجرنیا در خصوص اظهارات برخی از اصولگرایان مبنی بر اینکه پیروزی دولت روحانی به خاطر‌ اصلاح‌طلبان نبوده است،‌گفت: صریحا می‌گویم پیروزی آقای روحانی پیروزی اصلاح‌طلبان بوده است، چرا که هیچ کدام از جریانات اصولگرا در انتخابات از ایشان حمایت نکردند و حتی جامعه روحانیت مبارز که آقای روحانی عضو شورای مرکزی آن است نیز از وی سخنی نگفت.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در یک جریان قرار دارند، اظهار داشت: اعتدال یک مشی سیاسی است که البته این مشی نیز منبعث از اصلاحات است و اگر به کسانی که این مشی را نیز تبیین می‌کنند نگاه کنیم می‌بینیم که آن‌ها از چهره‌های اصلاح‌طلبان هستند.

همچنین جلال جلالی‌زاده نماینده مجلس ششم با اینکه اصلاحات فرد محور نیست،گفت: با اقدام اخلاقی آقای عارف در انتخابات ریاست جمهوری و کنار کشیدن در آن مقطع حساس، زمینه برای اجماع نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا ایجاد شد و از سویی، این ایثار موجب دلگرم شدن مردم و ایجاد موج‌های مردمی به نفع آقای روحانی و رای چشم‌گیر ایشان شد.

جلالی‌زاده در خصوص  برخی تحلیل‌ها  مبنی بر اینکه با کنار کشیدن محمدرضا عارف چیزی عاید وی و اصلاح‌طلبان نشد،گفت: کنار کشیدن آقای عارف در انتخابات دلیل بر این است که اصلاح طلبان به دنبال منفعت شخصی نیستند، بلکه یک اصلاح‌طلب واقعی کسی است که به دنبال تحقق یافتن مطالبات مردمی و اصلاح و بهبود وضعیت کشور است.

2929

 

 

کد N120037

وبگردی