آفتاب

سومین سالگرد اعتراضات بحرینی‌ها با برگزاری تظاهراتی گسترده

سومین سالگرد اعتراضات بحرینی‌ها با برگزاری تظاهراتی گسترده

همزمان با سومین سالگرد آغاز اعتراضات مردمی در بحرین، جمعیت الوفاق با انتشار بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست تا در تظاهرات گسترده‌ای که فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، در ‌آستانه سومین سالگرد آغاز اعتراضات در بحرین جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه مخالف دولت با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان بحرینی خواست تا فردا پنجشنبه تظاهراتی اعتراض برگزار کنند.

در این بیانیه جمعیت الوفاق از مردم خواست تا در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه و وضعیت سیاسی خفقان‌آور روز پنجشنبه با تعطیل کردن مراکز خرید و فروش و امتناع از رفتن به مراکز دولتی در تظاهرات گسترده‌ای که در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود شرکت کنند.

ائتلاف "جوانان انقلاب 14 فوریه" نیز با انتشار فراخوانی از بحرینی‌ها خواست تا در تظاهرات روز جمعه در میدان "اللولوءة" در منامه که نماد انتفاضه بحرین است مشارکت کنند.

از سوی دیگر، هادی الموسوی، مسئول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد در ژانویه سال جاری 107 مورد بازداشت شهروندان بحرینی گزارش شده که 19 تن از بازداشت‌شدگان کودک و زن بودند، 13 مورد شکنجه و سوء رفتار با زندانیان سیاسی و همچنین 91 مورد حمله به منازل در مناطق مختلف گزارش شد.

انتهای پیام

کد N119931

وبگردی