آفتاب

حاضری: مردم با بی‌اعتنایی به جریان‌های خودسر آنها را منزوی کنند

حاضری: مردم با بی‌اعتنایی به جریان‌های خودسر آنها را منزوی کنند

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: مردم باید نسبت به جریان‌های خودسر بی‌اعتنا باشند تا آنها بدین‌وسیله در جامعه منزوی شوند.

علی‌محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "22 بهمن همواره فرصتی برای تکیه بر عوامل وحدت‌بخشی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد"، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طی چند سال گذشته روز 22 بهمن که نماد وحدت ملی است، تبدیل به نماد یک گرایش خاص شده بود.

وی افزود: با این وجود امسال بیشتر جناح‌های سیاسی در این مراسم حضور یافتند و من امیدوارم همه جریان‌هایی که به استقلال، وحدت ملی و توسعه کشور علاقه دارند با شرح صدر و تحمل و مدارا، زمینه‌ای برای وحدت کشور فراهم کنند. متأسفانه دیروز (22 بهمن) شاهد بروز اتفاق‌هایی بودیم که افراط‌گراها و انحصارطلب‌ها آن را بوجود آوردند. باید سرچشمه این رفتارها را خشک کرد تا این جریان‌ها دیگر جشن وحدت ملی ایران را تحت تأثیر قرار ندهند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه "کسانی که صادقانه به توسعه و وحدت ملی توجه دارند، باید کوشش کنند تا این جریان‌ها مهار شوند"، گفت: نهادهای رسمی کشور هم باید در عمل نشان دهند که این جریان‌ها امنیت تضمین‌شده‌ای برای رفتارهای خود ندارند. جریان‌های اصلاح‌طلب و مدافع نگاه وحدت‌آفرین هم باید با شرح صدر از کنار این کاستی‌ها عبور کنند و به فکر برخورد با این جریان‌ها نباشند.

وی ادامه داد: این جریان در انتخابات 24 خرداد شکست خورد. آنها تلاش می‌کنند با واکنش روانی - دفاعی نسبت به این شکست واکنش نشان دهند. آنها قرائت‌های خاصی از اسلام و انقلاب دارند که از سوی مردم دست رد به آنها زده شده است. آنها برای بقای خود دست به اقداماتی می‌زنند که در 22 بهمن شاهد برخی از آنها بودیم.

حاضری همچنین تاکید کرد: مواضع افشاگرایانه شخصیت‌های با نفوذ نظام و همچنین رسانه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در منزوی کردن این جریان‌ها داشته باشد.

این فعال سیاسی در پایان افزود: اگر جریان‌هایی که خودسر نامیده می‌شوند از سوی مراکز با نفوذ قدرت حمایت نشوند، نمی‌توانند به منافع ملی کشور ضربه بزنند اما در صورتی که این حمایت را دارا باشند، می‌توانند بر منافع ملی اثر سوء بگذارند.

انتهای پیام

کد N119767

وبگردی