آفتاب

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری "هابر 3"، روز ملی ایران همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور در سفارت ایران در آنکارا با میزبانی علیرضا بیکدلی، سفیر این کشور در ترکیه برگزار شد.

در این مراسم جودت ییلماز، وزیر توسعه و تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه حضور داشتند هم‌چنین معاون حزب جمهوری خلق، مصطفی کمالاک رییس حزب سعادت و رجایی کوتان رییس پیشین این حزب حضور داشتند.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به اهمیت بالایی روابط ایران و ترکیه گفت: میان دو کشور روز به روز روابط براساس برادری و دوستی ارتقا می‌یابد به خصوص در طول 10 سال گذشته روابط دو کشور به صورت سازنده گسترش یافت.

در همین راستا حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران با عبدالله گل همتای ترکش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

جمیل چیچک، رییس مجلس ترکیه و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه سفرهایی به ایران داشتند که این سفرها بسیار سازنده و مفید برای کشور بود. ایران و ترکیه دارای پیوندهای دینی‌، جغرافیایی و تاریخی هستند.

سپس جودت ییلماز گفت: روابط دو کشور از پیشینه بسیار طولانی برخوردار است و روابط دو کشور بر پایه دوستی است برای افزایش آرامش و رفاه در منطقه این روابط استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است در سال 2013 حجم مبادلات تجاری میان دو کشور اندکی کاهش یافت اما امسال این حجم افزایش می‌یابد و در سال 2015 ما می‌توانیم به 30 میلیارد دلار همکاری تجاری دست یابیم. هدف بزرگ ایران و ترکیه دستیابی به تجارت آزاد است.

هم‌چنین در ادامه وزیر انرژی این کشور با اشاره به روابط دو کشور در حوزه نفتی و گازی گفت: ایران و ترکیه دو قدرت مهم در منطقه هستند و صادرات نفت وگاز ایران به ترکیه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N119766

وبگردی