آفتاب
جنتی در حاشیه جلسه هیات دولت: /۱/

برای فیلمنامه رستاخیر با شخصیت‌های حوزوی هماهنگ شده است

برای فیلمنامه رستاخیر با شخصیت‌های حوزوی هماهنگ شده است

آنچه در خصوص واقعه عاشورا در این فیلم مشاهده می‌شود بیشتر حماسه است و نکته‌های لطیف تاریخ عاشورا همچون وضعیت زنان و کودکان، لطف و محبت امام حسین به فرزندان خود و برخی اظهارات و فداکاریهای حضرت زینب (س) در این فیلم دیده نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مورد فیلمنامه فیلم رستاخیر با بسیاری از شخصیت‌های دینی و حوزی هماهنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه حجم انتقادات نسبت به انتخاب فیلم رستاخیز به عنوان فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر بسیار زیاد است و گفته شده در آن واقعه عاشورا تحریف شده است، گفت: من فیلم رستاخیز راشخصا دیده‌ام وحدود نه سال گذشته نیز در جریان ساخت آن بودم. این فیلم در رابطه با حماسه عاشورا است، در رابطه با فیلمنامه آن با بسیاری از شخصیت‌های دینی و حوزی هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه از لخاظ تاریخی مشکلی در فیلمنامه رستاخیز وحود نداشت، گفت: این فیلم کاملا منطبق با تاریخ صحیح عاشورا تدوین شده و بسیاری از علما و مراجع همچون آیت الله سیستانی فیلم را تایید کردند، این فیلم هم از نظر متن مورد تائید است و هم اینکه برخی نمایندگان این علما برخی هزینه‌های آنرا تامین نموده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه فیلم رستاخیز از فیلمهایی بود که در بسیاری از رشته‌ها جوایز شب گذشته را درو کرد، گفت: به هر حال این فیلم برجسته تشخیص داده شد. بخشی از بودجه آن نیز توسط عده‌ای از شیعیان خارج ازکشور، وکلای آیت الله سیستانی و بخشی نیز در داخل توسط تهیه کننده تامین شده بود.

وی افزود: این فیلم از لحاظ فنی فوق العاده بود، البته ممکن است از لحاظ محتوای تاریخی اشکلاتی به آن وارد باشد، به نظر من هم می‌شد که واقعه عاشورا را بهتر نشان داد، برای مثال آنچه در خصوص واقعه عاشورا در این فیلم مشاهده می‌شود بیشتر حماسه است و نکته‌های لطیف تاریخ عاشورا همچون وضعیت زنان و کودکان، لطف و محبت امام حسین به فرزندان خود و برخی اظهارات و فداکاریهای حضرت زینب (س) در این فیلم دیده نمی‌شود.

جنتی ادامه داد: البته بنده در این خصوص صحبت کردم، ‌ گویا فیلم بسیار طولانی شده و بسیاری از صحنه‌ها فیلمبرداری شده که چون امکان تولید آن بیش از سه ساعت وجود نداشت مجبور به حذف بخشی از آن شده‌اند. اگر این فیلم به سریال تبدیل شود، شاید این نقص نیز برطرف شود

وی با بیان اینکه به هر حال نمی‌توان گفت فیلم رستاخیز فیلم بی‌نقصی است، گفت: هیات داوران که از شخصیتهای برجسته سینمایی تشکیل شده بود تشخیص دادند که این فیلم خوب است.

کد N119722

وبگردی