آفتاب

برگزاری جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کوبا

برگزاری جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کوبا

در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم جشنی با حضور صدها تن از مقامات کشوری و لشکری کوبا، سفیران و دیپلمات‌های مقیم، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کوبا در محل اقامتگاه سفیر ایران در هاوانا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم ریکاردو کاپریساز، معاون رییس‌جمهور کوبا به عنوان نماینده دولت کوبا در مراسم حضور یافت و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

علی چگنی، سفیر ایران در هاوانا در این جشن در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین خصیصه انقلاب اسلامی را مردمی و ارزشمدار بودن آن بر اساس فرهنگ اسلامی و تکیه بر رهبری و وحدت همه مردم برشمرد.

او مردم تمدن‌ساز ایران را، مردمانی فرهیخته، اهل دیانت، علم، هنر و تعالی و تکامل برشمرد و انقلاب اسلامی را شکوفایی این صفات ارزشمند معرفی کرد.

وی سپس با اشاره به مواضع ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌یی و بین‌المللی، پیام دولت و ملت ایران را، پیام صلح و دوستی، محبت و تعامل براساس احترام به ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد.

سفیر ایران در کوبا با اشاره به روابط عالی موجود میان ایران و کوبا در سی و پنجمین سالگرد تاسیس روابط میان دوکشور، عزم دو دولت را برای گسترش هرچه بیش‌تر روابط در همه عرصه‌ها یادآوری کرد.

در این مراسم جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، مقامات وزارت امورخارجه کوبا همراه با سفیران کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و کشورهای عربی و آفریقایی و صدها تن از شخصیت‌های برجسته سیاسی، علمی و فرهنگی شرکت کرده بودند.

رائول کاسترو، رییس جمهور و وزیر خارجه کوبا نیز با ارسال سبد گل مخصوص به محل برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مراتب تبریک خود را به دولت و ملت ایران اعلام کرد.

درحاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار فرهنگی ایران همراه با پخش فیلمی از آثار دیدنی و تاریخی کشورمان به نمایش گذاشته شده بود.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط یک هنرمند کوبایی و نیز پذیرایی با غذاهای سنتی ایرانی بخش پایانی مراسم بود که مورد استقبال شدید حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N119716

وبگردی