آفتاب

رسولی: اقدامات خودسرانه انسجام و وحدت ملی را کاهش می‌دهد

رسولی: اقدامات خودسرانه انسجام و وحدت ملی را کاهش می‌دهد

یک عضو بنیاد باران گفت: مهمترین تاثیر رفتارهای خودسرانه که با اغراض جناحی و کوته نظرانه انجام می‌گیرد، کاستن از انسجام ملی و نمایش وحدت عمومی است.

یک عضو بنیاد باران گفت: مهمترین تاثیر رفتارهای خودسرانه که با اغراض جناحی و کوته نظرانه انجام می‌گیرد، کاستن از انسجام ملی و نمایش وحدت عمومی است.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اتفاقاتی که در حواشی راهپیمایی 22 بهمن شکل گرفت اظهار کرد: این حرکات هیچگاه خود جوش نبوده، زیرا اگر آنها خودجوش بودند طی سال‌های گذشته یک بار هم سمت‌گیری آنها به نفع جریان اصلاحات رقم می‌خورد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در ادامه این حرکات را خودجوش تعریف می‌کنند بنا دارند نسبت به آثار و تبعات سوء این حرکات که متوجه حیثیت کشور است پاسخگو نباشد به ویژه این اقدامات در مهمترین مراسم ملی کشور که همان بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی است در مقابل تعدادی زیادی رسانه‌ فراگیر جهانی انجام شد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که مقام معظم رهبری،رییس جمهور‌،‌سران قوا، احزاب و گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های مثل هاشمی، خاتمی و عارف از مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند خاطر نشان کرد: صحنه‌های از قبیل نمایش دادن پلاکارت‌های اهانت آمیز به شخصیت‌های سیاسی شناخته شده کشور یا شعار علیه بعضی مسوولان و بعضی شخصیت‌ها،‌ اعتبار و مصالح انقلاب و کشور را زیر سوال می‌برند. کاش مسوولان قضایی در مقام مدعی العموم یا شورای عالی امنیت ملی،‌ شورای امنیت کشور و شورای امنیت استان تهران به چرایی و چگونگی این حرکات ضد انقلابی ورود پیدا کنند و مانع تکرار این اتفاقات شوند.

رسولی در ادامه با بیان این‌که رسانه ملی بیشترین نقش را در توسعه وحدت و انسجام ملی دارد اظهار کرد: متاسفانه صدا و سیما با مطرح کردن برخی سوالات جهت‌دار سیاسی،‌ متعارض با جایگاه ملی و وظیفه قانونی خود عمل کرد. البته احزاب و گروه‌های سیاسی هم می‌توانند با نکوهش چنین رفتارهایی و همچنین تحسین رفتارهای ملی و انقلابی در مراسم‌های ملی مثل 22 بهمن از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کنند با این وجود مراجع قانونی وظیفه کنترل‌،نظارت و مدیریت تامین امنیت روانی و سیاسی چنین جشن‌هایی را بر عهده دارند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به این‌که جشن‌های ملی به ملت ایران امام خمینی،‌ مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب، ‌ایثارگران و همه دلسوزان کشور تعلق دارد اظهار کرد: نباید در چنین جشن‌هایی اقداماتی درجهت حذف رقیب و ریختن آب به آسیاب دشمن انجام بگیرد.

انتهای پیام

کد N119582

وبگردی