آفتاب
امیری در گفتگو با مهر تشریح کرد؛

اقدامات وزارتخانه‌های کشور و خارجه برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده/ کمیته آزادسازی تشکیل شد

اقدامات وزارتخانه‌های کشور و خارجه برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده/ کمیته آزادسازی تشکیل شد

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اقدامات 2 وزارتخانه کشور و امور خارجه برای آزادسازی 5 مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: در این خصوص کمیته ای تشکیل شده تا نسبت به آزادسازی هرچه زودتر این افراد اقدام شود.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آخرین اقدامات وزارت کشور برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده، چه بوده است؟ اظهار کرد: اقدامات کشورمان در خصوص آزادسازی این مرزبانان در 2 حوزه وزارت خارجه و وزارت کشور در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه به کارگیری دیپلماسی برای آزادسازی این 5 مرزبان، وزارت خارجه اقداماتی نظیر احضار سفیر پاکستان و تماس با مسئولان پاکستانی را انجام داده است و در تلاش برای پیگیری این امر است.

 سخنگوی وزارت کشور در خصوص اقدامات وزارت کشور برا آزادسازی مرزبانان نیز تصریح کرد: در وزارت کشورهای در سطوح مختلفی کارها و تلاش ها برای آزادسازی 5 مرزبان کشورمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در راستای همین اقدامات، کمیته ای در وزارت کشور برای آزادسازی 5 مرزبان ربوده شده تشکیل شده است تا اقدامات لازم را برای این کار در اسرع وقت انجام دهد.

امیری تاکید کرد: هم معاونت امنیتی وزارت کشور در حال مدیریت موضوع و تلاش برای هرچه زودتر بازگرداندن 5 مرزبان ربوده شده کشورمان است و هم مقامات استان سیستان و بلوچستان نظیر استاندار و مقامات محلی در حال پیگیری موضوع و تلاش برای آزادی این افراد هستند.

به گزارش مهر، شامگاه جمعه 18 بهمن ماه 5 مرزبان کشورمان در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان مفقود شدند. در پی این حادثه گروهکی موسوم به جیش العدل با انتشار تصویری در شبکه توئیتر ادعا کردند که این اقدام را انجام داده اند. گفته می شود که این مرزبانان به خاک پاکستان منتقل شده اند که در این خصوص فرماندهان مرزبانی استان سیستان و بلوچستان و کشورمان با مقامات مرزبانی پاکستان گفتگو کرده اند. 

کد N119521

وبگردی